Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLichtenberg, Karel
dc.contributor.authorŠavrdová, Tereza
dc.date.accessioned2022-03-08T14:24:10Z
dc.date.available2022-03-08T14:24:10Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2017-12-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38605
dc.format72 s. (90 378 znaků)
dc.format72 s. (90 378 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectučební úlohacze
dc.subjectvýuka chemiecze
dc.subjectrámcový vzdělávací programcze
dc.subjectučebnice chemiecze
dc.subjectmaturitní zkouškacze
dc.subjectpřijímací zkouška na vysokou školucze
dc.subjectorganická chemiecze
dc.titleAnalýza učebních úloh k maturitní zkoušce pro vybrané tematické okruhy učiva chemiecze
dc.title.alternativeAnalysis of Learning Tasks for the GCSE Exam (Maturita Exam) for Selected Topics of Chemistry Syllabuseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag48315
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the analysis of problem-solving exercises of selected chemistry syllabus topics for the GCSE exam. The theoretical part starts with a brief description of the conceptual evolution of the chemistry GCSE exam. Furthermore, the subject of chemistry in the Framework Education Programme (FEP) for secondary schools (gymnasium type) is characterized, and a list of the most common types of chemistry problems in the admissions exams for universities is presented. In the practical part, the authors compare the relation of chemistry GCSE topics at selected gymnasium schools with the learning objectives and syllabus defined by FEP. The partial aim is to analyze the preparatory problem-solving exercises for university admission exams and for chemistry GCSE exams in terms of a structure and prevailing typology of learning tasks. The authors have created a set of more complex exercises that emphasizes an interconnection of selected topics from organic and general chemistry. This outcome represents a potential contribution to the educational practice.eng
dc.date.accepted2018-01-19
dc.description.departmentPřírodovědecká fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství biologie pro SŠ - Učitelství chemie pro SŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Přírodovědecká fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programBiologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeČadová, Dagmar
dc.contributor.refereeSolárová, Marie


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam