• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Výuka základů práce v Bashi pomocí problémové výuky

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.754Mb)
    Posudek vedoucího práce (1.754Mb)
    Posudek oponenta práce (320.2Kb)
    Průběh obhajoby práce (544.5Kb)
    Datum
    2018
    Autor
    Novotný, Jakub
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Výuka práce v interpretu příkazů Bash je často zaměřena na pouhé reprodukování příkazů, které jsou studentovi ukázány. Takovýto přístup mnohdy studentům nedovoluje pochopit princip používání Bashe a práce v Linuxu obecně a takováto výuka může následně studenty motivovat k pouhému naučení se příkazů nazpaměť bez jakéhokoliv pochopení látky do hloubky. Žáci se tak nenaučí, jak příkaz funguje, jak a kdy ho lze používat v jiných situacích než pouze v ukázkových, kde ho pouze opsali a vše fungovalo. Nemluvě o složitějších skriptech, ve kterých je nutná kombinace několika příkazů s argumenty v přesné posloupnosti, aby skript vykonal požadované operace. Proto hlavním cílem této diplomové práce je vytvořit sadu úloh, která zaměřuje na principy používání linuxového interpretu příkazů Bash a základy programování v něm. Sada úloh by měla být použitelná při výuce studentů informatického zaměření na specializované střední či vysoké škole. Jednotlivé úlohy využívají prvky problémové výuky a studenti v jejich rámci řeší problémy netriviální povahy. Úlohy se tedy nezaměřují na použití určitého základního příkazu, ale spíše na výuku konceptů, které jsou typické pro práci v Bashi (např. Přesměrování vstupu a výstupu, problematika přístupových práv apod.) A programování v něm (např. Specifika používání proměnných). Druhým, avšak neméně důležitým, cílem bylo ověření vytvořené sady úloh ve výuce na střední škole pro získání co nejvíce potřebných poznatků k jejich vyhodnocení. Toto nasazení bylo následně vyhodnoceno a byla případně provedena úprava vytipovaných úloh, ve kterých byl shledán větší problém. Na závěr práce byl vytvořen manuál pro učitele, ve kterém je detailně popsáno, na výuku jakého konceptu je každá z úloh zaměřena, jak by ji měl učitel ve výuce použít a jaké jsou nejčastější chyby studentů při jejím řešení, aby učitel využívající tuto sadu úloh měl s její aplikací ve své výuce co nejméně práce a dokázal se na ni snáze připravit.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38423
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV