dc.contributor.advisor | Pexa, Petr | |
dc.contributor.author | Čapková, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:08:29Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:08:29Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-06-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38418 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření návrhu nového školního vzdělávacího programu sloužícího jako vzor pro výuku Informační akomunikační technologie na základních školách a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Vzorový ŠVP vzniká v souvislosti schystaným rámcovým vzdělávacím programem v souladu se současnými žádoucími tendencemi ve vzdělávání, založenými mimo jiné na aktuálních možnostech využití moderních technologií. Návrh ŠVP se zabývá kompetencemi, kterých by měli žáci nabýt, a z toho vyplývajícím učivem, jež by mělo být na školách probíráno ve výuce ICT a také v některých tematických celcích související vzdělávací oblasti Člověk a svět práce.
Navrhovaný ŠVP vychází z evaluace školních vzdělávacích programů devíti vybraných škol Jihočeského kraje. ŠVP jednotlivých škol jsou podrobně analyzovány. Práce dále obsahuje kvalitativní výzkum zaměřený na problematiku výuky ICT. Je zjišťováno, co je na základních školách a víceletých gymnáziích opravdu vyučováno a zda probíhající výuka odpovídá současnému RVP a platnému ŠVP konkrétní školy.
Návrh vzorového ŠVP je podpořen několika videohospitacemi výuky informatiky současných studentů katedry informatiky PF JU se zaměřením na výuku základů algoritmizace a programování, využití cloudových nástrojů při tvorbě webových prezentací a zpracování dat a v rámci mezipředmětových vztahů také na využití hlasovacího zařízení při výuce fyziky.
Diplomová práce je vypracována v rámci OP VVV projektu Podpora společenství praxe jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí (reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0 /16_011/0000660) ve spolupráci s odbornou garantkou vzdělávacích oblastí Informační a komunikační technologie a Člověk a svět práce Mgr. Danielou Růžičkovou z Národního ústavu pro vzdělávání. | cze |
dc.format | 126 s. (178 477 znaků) | |
dc.format | 126 s. (178 477 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | RVP | cze |
dc.subject | ŠVP | cze |
dc.subject | ICT | cze |
dc.subject | ZŠ | cze |
dc.subject | víceletá gymnázia | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | Člověk a svět práce | cze |
dc.subject | Framework Education Programme | eng |
dc.subject | School Education Programme | eng |
dc.subject | ICT | eng |
dc.subject | primary school | eng |
dc.subject | grammar school | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | Man and the World of Work | eng |
dc.title | Inovace RVP a ŠVP v závislosti na aktuálních trendech výuky ICT na ZŠ a víceletých gymnáziích | cze |
dc.title.alternative | Innovation of the FEP and SEPs according to the present trends of ICT education in primary schools and corresponding classes of grammar schools | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 51534 | |
dc.description.abstract-translated | The main objective of the thesis is to create a draft of a SEP, which is going to be used as an exemplary for the education of ICT in primary schools and corresponding classes of grammar schools. The exemplary SEP was created in connection with a new planned FEP and according to the present trends of ICT education, based on the possibilities of the usage of modern technologies. The reworked SEP deals with the knowledge expected for students to master and the resulting learning materials, which are supposed to be taught in schools during ICT lessons or during acohered educational field Man and the World of Work.
The designed SEP is based on the evaluation of SEPs acquired from nine schools of South Bohemia region. These SEPs were analysed in details. The thesis also contains aqualitative research regarding the education of ICT. It surveyed the actual content of ICT lessons in primary schools and corresponding classes of grammar schools and it also finds out if the lessons correspond to the FEP and the school´s current SEP.
The designed SEP is supported with several video-recordings of ICT lessons taught by the ICT department students of Pedagogical Faculty of the University of South Bohemia. They mostly cover the education of algorithmization, programming, use of cloud tools for creating web presentations and processing of information. They also taught about the usage of avoting device for physics classes in regards to the cross-curricular themes.
The thesis is created within the OP RDE of the project Development of key competences in terms of subject didactics, cross-curricular themes and interdisciplinary relations (registration number CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000660) and with a National Institute for Education for ICT and Man and the World of Work expert consultant Mgr. Daniela Růžičková. | eng |
dc.date.accepted | 2018-08-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Fn-In | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |