dc.contributor.advisor | Šebeš, Marek | |
dc.contributor.author | Jindrová, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:08:24Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:08:24Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-04-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38415 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat důležitost mediální výchovy ve všeobecném vzdělávání. Odhalit, jak žáci 2. stupně ZŠ a nižšího stupně víceletých gymnázií reflektují výuku mediální výchovy, a zároveň zjistit její přínos a využití v praktickém životě žáků.
Teoretická část popisuje základní poznatky, které jsou s tímto tématem spojeny. Největší důraz je kladen na pojetí mediální výchovy v českém vzdělávacím systému. Praktická část je věnována výsledkům výzkumu, kdy na základě rozhovorů s žáky 2. stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií je zjišťováno, jaký je pohled těchto žáků na výuku mediální výchovy. Skrze jednotlivé výpovědi se autorka kromě výše uvedených cílů dále pokusí nastínit, zda se nějak liší pojetí mediální výchovy u žáků základní školy a víceletého gymnázia. V samotném závěru práce jsou autorkou podány návrhy ke zlepšení či zpestření výuky mediální výchovy, které reagují na skutečnosti zjištěné ve výzkumu. | cze |
dc.format | 167 669 znaků (93 stran) | |
dc.format | 167 669 znaků (93 stran) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | mediální výchova | cze |
dc.subject | mediální gramotnost | cze |
dc.subject | média | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | rámcový vzdělávací program | cze |
dc.subject | klíčové kompetence | cze |
dc.subject | průřezová témata | cze |
dc.subject | žák | cze |
dc.subject | základní škola | cze |
dc.subject | gymnázium | cze |
dc.subject | media education | eng |
dc.subject | media literacy | eng |
dc.subject | media | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | framework educational program | eng |
dc.subject | core competencies | eng |
dc.subject | cross-curricular themes | eng |
dc.subject | student | eng |
dc.subject | elementary school | eng |
dc.subject | grammar school | eng |
dc.title | Mediální výchova pohledem žáků | cze |
dc.title.alternative | Media education from the pupils´ point of view | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 50433 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this diploma thesis is to map the importance of media education in general education and also to find out the way how pupils of the 2nd stage of elementary school and pupils of lower grade of multi-years grammar schools reflect the media education and at the same time to find out its benefit and usage in their real life.
The theoretical part describes the basic knowledge that are connected with the theme of this work. The greatest emphasis is placed on the concept of media education in the Czech educational system. The practical part is focus on the results of the research which was made with the mentioned pupils. With the use of the interview with these pupils should be find out what is their opinion on the media education. Through their answers the author of this diploma thesis will try to outline if there is any difference in concept of media education between pupils of the elementary school and pupils of lower grade of multi-year grammar school. At the end of this work the author gives some suggestions for improvement and diversification of teaching media education that reacts on results found out in the research. | eng |
dc.date.accepted | 2018-05-23 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Zn-OVan | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Pavličíková, Helena | |