Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKusová, Jana
dc.contributor.authorBečková, Nikola
dc.date.accessioned2022-03-08T14:07:36Z
dc.date.available2022-03-08T14:07:36Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-07-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38380
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na problematiku vyjadřování modality v systému německého jazyka a její zpracování v současných učebnicových souborech pro výuku němčiny jako cizího jazyka na úrovní A1A2. Úvodní kapitoly práce se zabývají teoretickým zpracováním tématu modality a možnostmi jejího vyjádření v gramatickém a lexikálním systému současné němčiny. Závěr teoretické části je věnován výuce němčiny jako cizího jazyka, obzvláště pak problematice zprostředkování gramatiky, potažmo modality. Empirická část je soustředěna na analýzu prezentace modality ve vybraných učebnicových souborech úrovně A1A2 pro druhý stupeň základních škol a odpovídající třídy víceletých gymnázií. Pozornost je zaměřena jak na formální, pragmatickou a stylistickou stránku prezentace jevu, tak na srozumitelnost, přiměřenost a smysluplnost jeho zpracování.cze
dc.format101 stran
dc.format101 stran
dc.language.isode
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmodalitacze
dc.subjectmodální slovesacze
dc.subjectněmčina jako cizí jazykcze
dc.subjectdidaktikacze
dc.subjectvýukacze
dc.subjectučebnicové souborycze
dc.subjectmodalityeng
dc.subjectmodal verbseng
dc.subjectGerman as a foreign languageeng
dc.subjectdidactic methodeng
dc.subjectteachingeng
dc.subjecttextbookeng
dc.titleModalität im DaF-Unterrichtcze
dc.title.alternativeModality in the Teaching of German as a Foreign Languageeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag49156
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis focuses on problems with expressing modality in German language system. It also deals with modality adaptation in contemporary textbooks for teaching German as a foreign language at CEFR level A1-A2. In the beginning the thesis deals with theoretical adaptation of modality and ist possibilities of expressing in grammatical and lexical system of contemporary German Language. The end of theoretical part pays attention to teaching German as a foreign language, especially to problems with grammar arrangement or more precisely modality. The empirical part focuses on analysis of modality presentation in selected textbooks at CEFR level A1-A2 at lower secondary schools and corresponding grammar schools. The attention is aimed at formal, pragmatic and stylistic aspect of presenting the phenomenon, as well as comprehensibility, suitability and reasonability of its adaptation.eng
dc.date.accepted2018-08-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJn-NJncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam