dc.contributor.advisor | Kukačka, Vladislav | |
dc.contributor.author | Jendruščáková, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:07:26Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:07:26Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-04-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38372 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá životním stylem učitelů na druhém stupni základní školy v Příbrami. Teoretickým východiskem pro praktickou část bylo vymezení pojmu životní styl a popis vybraných faktorů, které mají zásadní vliv na to, jaký typ životního stylu zvolíme vzhledem k podmínkám, které přímo či nepřímo ovlivňují náš výběr. Téma životního stylu je velmi rozsáhlé, proto se práce zaměřuje jen na nejdůležitější aspekty daného tématu, a to jsou subjektivní a objektivní činitelé, které mají pozitivní nebo negativní vliv na životní styl.
Praktická část je věnována vlastnímu výzkumu, který proběhl dotazníkovým šetřením a zjišťoval, jaký je životní styl učitelů na druhém stupni základních škol v Příbrami. Data byla následně statisticky vyhodnocena a zpracována. Výsledky byly diskutovány s odbornou literaturou. Z výsledků vyplývá, že učitelé jsou ohroženou skupinou v oblasti nedostatku pohybu. 66 % respondentů uvedlo, že se nevěnují pohybovým aktivitám vůbec, dále pak vysoké procento učitelů uvedlo, že na sobě pociťují projevy stresu. Pozitivním výsledkem bylo zjištění, že 76 % učitelů se stravuje 4x až 5x denně, 77 % učitelů konzumuje ovoce a zeleninu. Dalším pozitivním rysem životního stylu zkoumaných učitelů je zjištění, že více než 50 % dotazovaných nekouří a 73 % uvedlo spokojenost v zaměstnání. | cze |
dc.format | 82 s | |
dc.format | 82 s | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | životní styl | cze |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | potřeby | cze |
dc.subject | hodnoty | cze |
dc.subject | životní podmínky | cze |
dc.subject | stres | cze |
dc.subject | pohyb | cze |
dc.subject | strava | cze |
dc.subject | návykové látky | cze |
dc.subject | lifestyle | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.subject | needs | eng |
dc.subject | values | eng |
dc.subject | life circumstances | eng |
dc.subject | stress | eng |
dc.subject | movement | eng |
dc.subject | nutrition | eng |
dc.subject | addictive substances. | eng |
dc.title | Životní styl učitelů na druhém stupni ZŠ v Příbrami | cze |
dc.title.alternative | The lifestyle of teachers at the primary school in Příbram | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 49122 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis deals with the lifestyle of lower secondary level teachers at the basic schools in Příbram. The theoretical part, which provides the grounding for the empirical part, describes the key term of lifestyle and the selected factors which have an essential impact on the choice of lifestyle considering the influences which directly or indirectly impact the choice. The topic is a very broad one therefore this thesis focuses on the most important aspects which are the subjective and objective agents impacting lifestyle positively or negatively.
The empirical part deals with the research which was conducted via a questionnaire which was constructed to obtain the information concerning the lifestyle of teachers of lower secondary level schools in Příbram. The data was then statistically evaluated. The results were compared to the current knowledge in the field. The results show that teachers are threatened by insufficient physical exercise. 66 % or the respondents stated that they do not devote any time to physical exercise, also a high percentage of the respondents stated they can recognize some signs of being stressed. On the other hand, a positive finding was the fact that 76 % of teachers eat four to five times a day and 77 % of the respondents eat fruit and vegetables. Another positive finding was the fact that over half of the respondents do not smoke and 73 % stated there are content in their current job. | eng |
dc.date.accepted | 2018-05-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Vychovatelství se zaměřením na výchovu ke zdraví | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kornatovská, Zuzana | |