dc.contributor.advisor | Andrášová, Hana | |
dc.contributor.author | Pechová, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:07:03Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:07:03Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-04-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38352 | |
dc.description.abstract | Teoretickým východiskem této práce byla sophrolingvistika jako vědní obor. Sophrolingvistika je věda, která zkoumá, jak se člověk jazykově chová v krizové situaci. Základem je, aby člověk komunikoval jednoduše, stručně a jasně. Práce se dále věnuje tomu, jak správně jednat v krizových situacích, jak naslouchat lidem, kteří se ocitli v krizové situaci. V závěru teoretické části se práce zabývá charakteristikou krizových situací.
Praktická část práce se věnuje komunikaci v krizových situacích, jaká slovní spojení je vhodné v dané situaci použít, ale upozorňuje i na to, co by se říkat nemělo. Tato práce ukazuje odlišnost čísel tísňových linek u nás a v německy mluvícím prostředí, nabízí ukázky rozhovorů z volání na tísňové linky. Pak práce popisuje reálné krizové situace (krádež a odcizení osobních věcí, požár, dopravní nehoda, úraz, pokousání psem, uštknutí hadem a otřes mozku), do kterých se žáci mohou v zahraničí dostat. Ke každé krizové situaci je nabízeno několik aktivit, které je vhodné použít ve výuce, k situacím je uvedena i vhodná slovní zásoba, kterou by žáci na úrovni A1 a A2 měli znát.
V závěru praktické části práce byla provedena analýza vybraných učebnic německého jazyka. Předmětem zkoumání bylo, zda se vybrané učebnice zabývají tím, jak reagovat v krizových situacích a obsahují i vhodnou slovní zásobu. | cze |
dc.format | 71 s. | |
dc.format | 71 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | sophrolingvistika | cze |
dc.subject | krizové situace | cze |
dc.subject | komunikace v krizových situacích | cze |
dc.subject | krizové situace ve výuce německého jazyka | cze |
dc.subject | sophrolinguistics | eng |
dc.subject | crisis situations | eng |
dc.subject | communication in crisis situations | eng |
dc.subject | crisis situations in teaching German | eng |
dc.title | Cizojazyčná komunikace v krizových situacích | cze |
dc.title.alternative | Communication in foreign language in crisis situations | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 49025 | |
dc.description.abstract-translated | The theoretical starting point of this work was sophrolinguistics as a science discipline. Sophrolinguistics is a science that examines how a person is linguistically behaving in a crisis situation. The basis is that one communicates simply, briefly and clearly. This thesis is also focused on how to deal properly in crisis situations, how to listen to people who find themselves in a crisis situation. At the end of the theoretical part, the thesis deals with characteristics of crisis situations.
The practical part deals with communication in crisis situations, what kind of words is appropriate in the given situation, but also points out what should not be said. This thesis shows the difference in the number of emergency lines in our country and in the German-speaking environment, offers examples of interviews from calls to emergency lines. Then the thesis describes real crisis situations (theft and theft of personal belongings, fire, traffic accident, injury, dog biting, snake bite and brain shake) in which pupils can get abroad. For each crisis situation, there are several activities to be used in teaching. The situation also includes the appropriate vocabulary that pupils at language level A1 and A2 should know.
At the end of the practical part of the thesis an analysis of selected textbooks of the German language was performed. The subject of the study was whether the selected textbooks deal with how to respond in crisis situations and include appropriate vocabulary. | eng |
dc.date.accepted | 2018-05-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-NJn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |