Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKusová, Jana
dc.contributor.authorMachová, Markéta
dc.date.accessioned2022-03-08T14:06:37Z
dc.date.available2022-03-08T14:06:37Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-04-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38321
dc.description.abstractNominalizace je chápána jako jedna z výrazných tendencí současné němčiny. Tato práce se však nezaměřuje na nominalizaci pouze ve smyslu slovotvorného procesu. Práce všeobecně pojednává o nominálním stylu, který je bohatý nejen na substantivní odvozeniny, nýbrž i četné verbo-nominální vazby. Nominální styl se oproti verbálnímu stylu prosazuje především v psaném a odborném jazyce. Některé prvky nominálního stylu se však objevují již na úrovni A1-A2 a užívají se i v každodenní mluvené komunikaci. Cílem práce je zanalyzovat učebnice určené pro děti a mládež a určit od jaké úrovně se prvky nominálního stylu objevují v učebnicích určených pro 2. stupeň základních škol.cze
dc.format107
dc.format107
dc.language.isode
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectslovotvorné procesycze
dc.subjectsubstantivní odvozeninacze
dc.subjectetymologie substantivních odvozenin nominální stylcze
dc.subjectjazyková ekonomiecze
dc.subjectfunkční slovesacze
dc.subjectverbo-nominální vazbycze
dc.subjectword formation processeseng
dc.subjectderivative nounseng
dc.subjectetymology of derivative nounseng
dc.subjectnominal styleeng
dc.subjectlanguage economyeng
dc.subjectfunctional verbseng
dc.subjectnoun-verb combinationseng
dc.titleNominalisierung im gegenwärtigen Deutsch und ihre Reflexion in Lehrwerken für Kinder und Jugendlichecze
dc.title.alternativeNominalization in contemporary German and its reflection in textbooks for children and young adultseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag44934
dc.description.abstract-translatedNominalisation is being considered as one of the tendencies of the contemporary German. The diploma thesis focuses not only on noun derivatives. This diploma thesis deals with the nominal style in general, which is rich on the derivative nouns and different kinds of noun-verb combinations. In contrary to verbal style, the nominal style occurs primarily in the written and professional language. However, some features are to be found even on level A1 and A2 and are used in everyday spoken language. The goal of this thesis is to analyse the textbooks for children and young adults and to find in what level occur the features of the nominal style in textbooks for secondary schools.eng
dc.date.accepted2018-05-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJn-NJncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam