dc.contributor.advisor | Zelenka, Miloš | |
dc.contributor.author | Sedmíková, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:06:34Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:06:34Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38318 | |
dc.description.abstract | Práce se zaměří na problematiku českého literárního kánonu a literárního odkazu jakožto
národního bohatství, přičemž si práce bude všímat zejména recepce tohoto odkazu u žáků
na druhém stupni ZŠ. Za tímto účelem byli zvoleni dva autoři Karel Hynek Mácha a
Božena Němcová. Jedná se o kanonické autory, jejich práce byla v mnoha ohledech
průkopnická a určující pro následný vývoj české literatury. Práce si klade otázku, do jaké
míry je těmto spisovatelským osobnostem přikládána důležitost v očích učitelů i žáků ZŠ.
Práce upozorní na odlišné vnímání klíčových autorů v minulosti a v dnešním kontextu.
Práce se také pokusí zjistit, jaké didaktické postupy a strategie volí pedagogové při
vyučování klíčových autorů. Dalším cílem práce je zjistit, zda učitelé využívají při
vyučování zmíněných autorů vlastní inovativní postupy, popřípadě užité formy srovnat
s dalšími možnými postupy, které by mohly přispět svou poutavou podstatou
k pozitivnímu přijetí u žáků a také k následnému prohloubení porozumění dané
problematice. | cze |
dc.format | 82 s. | |
dc.format | 82 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Literární kánon | cze |
dc.subject | K. H. Mácha | cze |
dc.subject | B. Němcová | cze |
dc.subject | didaktické postupy | cze |
dc.subject | didaktické strategie. | cze |
dc.subject | Literary canon | eng |
dc.subject | K. H. Mácha | eng |
dc.subject | B. Němcová | eng |
dc.subject | didactic procedures | eng |
dc.subject | didactic strategies. | eng |
dc.title | Otázka čtenářského kánonu a formy
recepce v literárním vzdělávání
na 2. stupni ZŠ
(se zaměřením na tvorbu K. H. Máchy a B. Němcové) | cze |
dc.title.alternative | The question of reader's canon and forms
reception in literary education
at the 2nd grade of elementary school
(focusing on the production of K. H. Mácha and B. Němcová) | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 44914 | |
dc.description.abstract-translated | The work will focus on the issue of the Czech literary canon and the literary legacy as a
national wealth, while the work will focus especially the reception of this
legacy in pupils at the elementary school. For this purpose, two authors were chosen -
Karel Hynek Mácha and Božena Němcová. They are canonical authors their works were
in many ways pioneering and determined for the subsequent development of Czech
literature. The thesis is asking the extent to which importance is attached to these writers
in the eyes of elementary school pupils. The work highlights the different perceptions of
key authors in the past and in today's context. The work will also try to find out what
didactic procedures and strategies are chosen by teachers in the teaching
of chosen authors. Another objective of the thesis is to find out whether teachers use their
own innovative methods in teaching about the mentioned authors, or compare the applied
forms with other possible procedures, which could contribute by their attractive nature to
the positive acceptance of students and also to the subsequent deepening of the
understanding of the given issue. | eng |
dc.date.accepted | 2018-05-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-OVan | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Pokorný, Milan | |