dc.contributor.advisor | Vítečková, Miluše | |
dc.contributor.author | Melková, Blanka | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:06:32Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:06:32Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-01-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38315 | |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je představit, jakým způsobem začínající učitelé vnímají a řeší disciplinární problémy. Práce je rozdělena na dvě části. První část se zabývá teoretickými poznatky, které zahrnují charakteristiku dítěte na prvním stupni ZŠ, osobnost začínajícího učitele a učitele obecně, kázeň, nekázeň, výchovné problémy a teoretický návrh pro řešení výchovných problémů. Druhá část se opírá o výsledky smíšeného výzkumného šetření, které probíhalo prostřednictvím kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Kvantitativní výzkum se snaží zjistit, o jaké kázeňské problémy se přesně jedná, kam se učitelé s problémy obracejí, kdo nebo co jim nejvíce pomáhá, o jaké typy dětí s kázeňskými problémy jde a jakým způsobem učitelé řeší kázeňské problémy. Kvalitativní výzkum blíže pojednává o konkrétních problémech a subjektivním přístupu k jejich řešení. Diplomová práce vychází z institucionálního projektu GAJU (GAJU 154/2016/S) "Připravenost studentů a čerstvých absolventů PF JU na řešení výchovných problémů žáků." | cze |
dc.format | 94 s. (173 787 znaků) | |
dc.format | 94 s. (173 787 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dítě na 1. stupni ZŠ | cze |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | začínající učitel | cze |
dc.subject | klima školní třídy | cze |
dc.subject | kázeň | cze |
dc.subject | nekázeň | cze |
dc.subject | diagnostické kompetence | cze |
dc.subject | odměna | cze |
dc.subject | trest | cze |
dc.subject | children at the primary school | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.subject | novice teacher | eng |
dc.subject | climate in the class | eng |
dc.subject | discipline | eng |
dc.subject | disciplinary problems | eng |
dc.subject | diagnostic competencies | eng |
dc.subject | reward | eng |
dc.subject | punishment | eng |
dc.title | Způsoby řešení kázeňských problémů začínajícím učitelem na 1. stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Methods of a beginning lower primary school teacher in dealing with disciplinary problems | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 44888 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of the diploma thesis is to introduce the way in which beginning teachers perceive and solve disciplinary problems. This work is divided into two parts. The first part deals with the theoretical knowledge that includes the characteristics of the child at primary school level, the personality of the beginning teacher and the teacher in general, discipline, imprisonment, educational problems and the theoretical idea of solving school problems. In the second part, we rely on the results of a mixed research survey, which was carried out through quantitative and qualitative research. Quantitative research seeks to find out what disciplinary problems are going on exactly where teachers face problems, who or what helps them most, about what types of children have preaching problems, and how teachers address the issue of religion. Qualitative research deals with specific issues and a subjective approach to their solution. The diploma thesis is based on the GAJU institutional project (GAJU 154/2016/S) "Preparing students and fresh graduates of PFU to solve educational problems of pupils." | eng |
dc.date.accepted | 2018-02-06 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Žlábková, Iva | |