dc.contributor.advisor | Nosková, Milena | |
dc.contributor.author | Csuláková, Pavlína | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:01:59Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:01:59Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-05-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38214 | |
dc.description.abstract | Tématem bakalářské práce je hlasová hygiena v učitelské profesi. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části se autorka zaměřila na tvorbu hlasu a fyziologickou stavbu fonačního ústrojí. Dále se zabývala vlastnostmi a poruchami hlasu. Důležitou součástí práce je taktéž kapitola věnovaná péči o hlasivky. V učitelské profesi je hlas velmi důležitým komunikačním prostředkem. Je tedy důležité dbát na dodržování hlasové hygieny a správně ovládat mluvní techniku, jelikož pedagogové jsou svým studentům vzorem pro nápodobu. V praktické části autorka analyzovala dotazník, na základě kterého zjišťovala povědomí učitelů o hlasové hygieně. | cze |
dc.format | 58 s. | |
dc.format | 58 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Hlasová hygiena | cze |
dc.subject | poruchy hlasu | cze |
dc.subject | prevence | cze |
dc.subject | hlasová cvičení | cze |
dc.subject | vocal hygiene | eng |
dc.subject | voice disorders | eng |
dc.subject | prevention | eng |
dc.subject | vocal exercises | eng |
dc.title | Hlasová hygiena v učitelské profesi | cze |
dc.title.alternative | Hygiene of voice in teaching | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 51762 | |
dc.description.abstract-translated | The present bachelor thesis deals with vocal hygiene in the teaching profession. It consists of two parts the theoretical one and the practical one. The theoretical part is focused on the voice production and physiology of the vocal tract. It also pursues voice properties, problems and disorders. An important chapter of the thesis is dedicated to taking care of the vocal cords. In the teaching profession, the voice is a key communication tool. Therefore, it is substantial to follow not only proper vocal hygiene but also proper vocal techniques as teachers are at the same time models for the learners. In the practical part, the author analysed a questionnaire by means of which she inquired teachers' awareness related to vocal hygiene. | eng |
dc.date.accepted | 2018-08-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJu-SVu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vágnerová, Marta | |