• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Religiozita a prosociální chování u dětí mladšího školního věku

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.461Mb)
    Posudek vedoucího práce (746.0Kb)
    Posudek oponenta práce (611.9Kb)
    Průběh obhajoby práce (112.3Kb)
    Datum
    2018
    Autor
    Vocásková, Michaela
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Tato bakalářská práce se zabývá religiozitou, tedy zbožností, u dětí mladšího školního věku v souvislosti s projevy prosociálního chování. Hlavním cílem práce je popsat, do jaké míry děti pocházející z nábožensky založených rodin vykazují vyšší míru prosociálního chování a také zda je toto chování pozorováno i jejich okolím, zejména třídními učiteli. Dílčím cílem je pak zjistit, zda děti samy sebe považují za věřící, případně, jak svou víru popisují. Teoretická část práce je věnovaná popisu vývojového období mladšího školního věku, definici a popisu pojmů "religiozita" a "prosociální chování" a seznámení s předešlými výzkumy na toto téma. Praktickou část tvoří dokumentace kvalitativně-kvantitativního výzkumu, popis jeho metodologie a prezentace získaných výsledků. Výzkumný soubor představují děti 5. třídy. Výzkum sestává z nezaujatého pozorování dětí v přirozeném prostředí (školní třídě), hodnocení učitelem, z dotazníkové šetření a z polostrukturovaného rozhovoru s vybranými žáky. Provedený výzkum prokázal souvislost religiozity s prosociálním chováním. Ukázalo se, že děti s náboženským vyznání se považují za více prosociální než děti nevěřící, a zároveň byly jako prosociálnější hodnoceni při pozorování a hodnocení učitelem. Dále byl prokázán rozdíl v prosociálnosti mezi pohlavími a jednotlivými školami. V kvalitativní části byly zjištěny rozdíly ve vnímání víry mezi věřícími a nevěřícími dětmi. Pro věřící nabývá víra především emočního a sociálního rozměru. Nevěřící o víře hovořili především na kognitivní úrovni.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38210
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV