Hudební činnosti v mateřské škole a možnosti jejich využití pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami
Abstrakt
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část se věnuje vzdělávání v mateřské škole s důrazem na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Tato část obsahuje analýzu zmiňovaného dokumentu z hlediska zastoupení hudebních činností v mateřské škole, dále hudební činnosti v preprimárním stupni vzdělávání, které se dělí do čtyř částí. Poslední kapitola se zabývá dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami.
V praktické části je kvantitativní výzkum, jehož výsledkem jsou zpracované a vyhodnocené dotazníky, které byly rozeslány do mateřských škol (běžných i speciálních), kam dochází děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
Dalším bodem této práce je vlastní návrh hudebně-pohybových činností, který slouží jako inspirační materiál pro pedagogy mateřských škol.