Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Eva
dc.contributor.authorKolářová, Jaroslava
dc.date.accessioned2022-03-08T13:59:06Z
dc.date.available2022-03-08T13:59:06Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-07-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38134
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je příběh a jeho význam v životě předškolního dítěte v souvislosti s rozvojem řeči. Příběhy jsou součástí každého z nás. Životy nás všech, dospělých i dětí, se skládají z drobných příběhů. A lidé mají přirozenou potřebu se se svými příběhy svěřovat. Záleží tedy na nás, na učitelích, zda a jak zapojíme příběhy do předškolního vzdělávání. Já jsem přesvědčena o tom, že příběh je jedním z nejvhodnějších prostředků, jak dítě motivovat k přirozenému a nenásilnému rozvoji řeči. Zda využijeme reálné příběhy nebo příběhy pohádkové, které jsou předškolním dětem velmi blízké, záleží pouze na nás. Cílem této bakalářské práce je poukázat na možnosti práce s příběhem, jehož pomocí můžeme rozvíjet řečové schopnosti u dětí předškolního věku. V teoretické části se zabývám vývojem řeči z pohledu vývojové psychologie a možnostmi jeho podpory v rámci předškolního vzdělávání. Dále zmíním příběh jako literární útvar, upozorním na jeho znaky a význam pro předškolní dítě a poukáži na možnosti práce s příběhem k maximální podpoře rozvoje řečových schopností. V praktické části naplánuji projekt zaměřený na rozvoj řeči pomocí příběhů, zrealizuji ho v praxi a vyhodnotím naplnění cílů.cze
dc.format47 s.
dc.format47 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectřečcze
dc.subjectpříběhcze
dc.subjectmetodacze
dc.subjectpředškolní dítěcze
dc.subjectspeecheng
dc.subjectstoryeng
dc.subjectmethodeng
dc.subjectpreschool childeng
dc.titlePříběh jako cesta k rozvoji řeči u dětí předškolního věkucze
dc.title.alternativeStory as a way to speech development for preschool childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51065
dc.description.abstract-translatedThe topic of this bachelor thesis is the meaning of the story and its impact on the life of the preschool child in the manner of involving its ability to speak. The stories are embodies in each of us. Our lives are like a jigsaw puzzle full of little and big stories. And we have a natural need to tell those stories to others. So, it depends on teachers how they engage stories in the preschool curriculum. I myself believe, that the stories, real ones or fairy tales, are one of the most important method how to motivate a child to develop its oral expression. The goal of this thesis is to show the possibilities how to work with a story as a tool for developing the speech of a preschool child. The theory part is focused on the speech development from the point of view of developmental psychology. Then, I describe a story as a literary form, its features, and the meaning for a preschool child, and the ways how to use the stories as a support tool for speaking. In the empirical section, I make a project for developing the speech habits with the help of stories, which I put in practice, and finally, I evaluate if the goals are accomplished, or not.eng
dc.date.accepted2018-09-04
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠvejdová, Hana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam