dc.contributor.advisor | Franclová, Marta | |
dc.contributor.author | Babáková, Petra | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T13:58:57Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T13:58:57Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-07-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38130 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena na to, jak vnímají vliv vlastního dětství na svou osobnost a profesi učitelé v mateřské škole. Teoretická část popisuje prvních sedm let života dítěte, uvádí vliv výchovy na dítě, poukazuje na rizika, která přináší výchova a její možné nežádoucí projevy v dospělosti. Dále je zde popsána osobnost učitele v mateřské škole. V praktické části jsou pak uvedeny výsledky kvalitativního výzkumu, který byl veden formou polostrukturovaného rozhovoru s učitelkami z mateřských škol. Jsou zde mapovány jejich vzpomínky na dětství, možnosti vyrovnání se s nepříjemnými zážitky a propojení vzpomínek se současnou profesí. | cze |
dc.format | 48 s. | |
dc.format | 48 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dětství | cze |
dc.subject | učitel v mateřské škole | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | vzpomínky | cze |
dc.subject | childhood | eng |
dc.subject | kindergarten teacher | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | memories | eng |
dc.title | Vliv dětství na pojetí profese učitele v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | The influence of childhood on the concept of the teaching profession in kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 51055 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis focuses on how teachers in the kindergarten perceive the influence of their own childhood on their personality and their profession. The theoretical part describes the first 7 years of the child's life, the influence of the education on the child, it shows the risks the education brings along and its possible unwanted undesirable demonstrations in adulthood. Further, there is described the personality of nursery teacher here. In the practical part the results of qualitative research are presented. This research was conducted in the form of a semi-structured interview with kindergarten teachers. The interviews map their childhood memories, the possibilities of coping with unpleasant experiences and the interconnection
of memories with their current profession. | eng |
dc.date.accepted | 2018-09-03 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vaněčková, Olga | |