dc.contributor.advisor | Šebeš, Marek | |
dc.contributor.author | Žíla, Miloslav | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T13:58:27Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T13:58:27Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38114 | |
dc.description.abstract | Hraní videoher se stává stále populárnější aktivitou mladých generací. Mnohokrát již byla diskutována potenciální škodlivost těchto her, ale dosud bylo jen málo řečeno o jejich roli v procesu učení. Cílem této práce je zmapovat situaci na poli her a pokusit se přiblížit možné využití videoher ve výchově k občanství. První část práce bude zaměřena na samotné videohry: prozkoumá zdroje jejich popularity, představí jejich typologie a stručnou historii. Druhá část práce se bude věnovat hráčské komunitě a občansky vzdělávacím aspektům her. Autor se zde zaměří na to, jak hráči spolu jednají, zda dokáží spolupracovat a vzájemně komunikovat jak ve hře, tak mimo ní, přiblíží také žádoucí kompetence, které mohou hry buď podporovat, nebo přímo dítě naučit. Ve třetí části bude pojednáváno o konkrétním využití her jako možné pomůcky při výuce. | cze |
dc.format | 73 s. | |
dc.format | 73 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | počítačové hry | cze |
dc.subject | videohry | cze |
dc.subject | vzdělání | cze |
dc.subject | výchova k občanství | cze |
dc.subject | computer games | eng |
dc.subject | video games | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | civics | eng |
dc.title | Počítačové hry, občanské kompetence a výchova k občanství | cze |
dc.title.alternative | Computer Games, Civic Competences and Civic Education | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 50890 | |
dc.description.abstract-translated | Playing games becomes more and more popular among young generations. Potential noxiousness of these games was discussed many times in the past but very few words were told about their role in learning process. The aim of this thesis is to map the situation in the field of games and to recognize possible utilization of video games in civic education process. First part of the thesis focuses on video games as a whole: it studies the sources of their popularity, introduces their typology and brief history. Second part considers gaming community and educational aspects of games. Author focuses on the interaction between gamers, if they can cooperate and communicate both in game and face to face. He also recognizes competences that can be supported or even taught by gameplay. Specific use of video games as a learning tool is then discussed in the third part. | eng |
dc.date.accepted | 2018-05-23 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | AJu-SVu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Murad, Salim | |