Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLietavcová, Martina
dc.contributor.authorKrumlová, Eva
dc.date.accessioned2022-03-08T13:58:16Z
dc.date.available2022-03-08T13:58:16Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-04-11
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38107
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na fonologické schopnosti, které sleduje u dětí v předškolním věku. Ty se jeví významnými pro nácvik čtenářských dovedností. Cílem práce bylo provést diagnostiku dětí, popsat průběh a výsledky vyšetření těchto schopností a nastavit možná opatření k jejich dalšímu rozvoji. Teoretická část je věnována vývoji dítěte předškolního věku se zaměřením na jednotlivé oblasti percepčně motorických a kognitivních funkcí v souvislosti s vývojem fonologických schopností. Práce vymezuje rozdíl mezi školní zralostí a připraveností, způsobilostí. Dále se věnuje komunikační schopnosti, řeči a vymezuje fonetiku a fonologii. Na konec jsou zmíněny podmínky vzdělávání a způsob práce v soukromé a státní mateřské škole. Praktická část vychází z šetření dětí předškolního věku. Výsledky jsou popsány a porovnány u dětí ze soukromé a státní mateřské školy. K práci jsou připojeny náměty činností napomáhajících dalšímu rozvoji zkoumaných schopností.cze
dc.format64 s. (109 264 znaků)
dc.format64 s. (109 264 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdítě předškolního věkucze
dc.subjectvývojcze
dc.subjectstátní mateřská školacze
dc.subjectsoukromá mateřská školacze
dc.subjectfonologické schopnosticze
dc.subjectpreschool childreneng
dc.subjectdevelopmenteng
dc.subjectpublic kindergarteneng
dc.subjectprivate kindergarteneng
dc.subjectphonological abilitieseng
dc.titleFonologické schopnosti dětí a jejich rozvoj v soukromé a státní mateřské školecze
dc.title.alternativePhonological abilities of children and their development in the private and public kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag50721
dc.description.abstract-translatedThis Bachelor thesis is focusing on the phonological abilities of preschool children. These phonological abilities are important for practicing on reading skills. The main objective was to examine children and to describe the process and findings. Some possible measures for their further development are devised, too. The theoretical part of the thesis covers the development of the preschool child. Its focus are the perceptually motoric and cognitive functions in connection with the development of phonological abilities. Additionally, it also describes the difference between school maturity vs. readiness and competence. Furthermore, it covers communication skills, speech and it defines phonetics and phonology. Finally, the boundary conditions of education and the methods of work in the private and public kindergarten are mentioned. The practical part is based on the examination of preschool children. It describes the findings and attempts to compare children from private and public kindergartens. The thesis concludes with a few suggestions for activities in order to facilitate the further development of the abilities under research.eng
dc.date.accepted2018-06-01
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJošt, Jiří


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam