dc.contributor.advisor | Lietavcová, Martina | |
dc.contributor.author | Sípalová, Zdeňka | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T13:57:54Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T13:57:54Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-03-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38095 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena na školní zralost a připravenost dětí před nástupem do základní školy, na schopnosti a dovednosti dětí v jednotlivých oblastech, které by měly mít, než opustí mateřskou školu.
V teoretické části je popsán vývoj dítěte předškolního věku, jsou zde vysvětleny pojmy školní zralost a připravenost. Dále vysvětleny pojmy fyzická, psychická, pracovně - volní, a emočně - sociální zralost. Jsou zmapovány jednotlivé oblasti, a rizika, která mohou nastat, pokud dítě bude nezralé. Vysvětlena je tělesná oblast, kognitivní a percepční oblast, pracovně-volní oblast, emočně-sociální oblast. Dále je vysvětlen pojem pedagogická diagnostika, která je součástí práce učitelky v mateřské škole.
Praktická část je zaměřena na zkoumání schopností a dovedností dětí předškolního věku a to za pomoci testů školní zralosti, zejména v oblasti sluchové, zrakové, jazykové a oblasti motoriky. Testy jsou vyhodnoceny a na základě toho jsou dány náměty, jak rozvíjet dané schopnosti a dovednosti v jednotlivých oblastech. | cze |
dc.format | 81 s. (108 871 znaků) | |
dc.format | 81 s. (108 871 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Dítě předškolního věku | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | školní zralost | cze |
dc.subject | školní připravenost | cze |
dc.subject | schopnosti a dovednosti dětí | cze |
dc.subject | diagnostické testy | cze |
dc.subject | Preschool child | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | school maturity | eng |
dc.subject | school preparedness | eng |
dc.subject | children's abilities and skills | eng |
dc.subject | diagnostic tests | eng |
dc.title | Školní zralost a připravenost u dětí předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | SCHOOL MATURITY AND READINESS BY PRESCHOOLAGE CHILDREN | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 50573 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis is focused on the school maturity and preparedness of children before entering the elementary school, on their abilities and skills in particular areas that they should have before leaving the kindergarten.
In the theoretical part the development of a preschool child is described, the concepts of school maturity and preparedness are explained there. Further the concepts of physical, psychological, work - free, and emotional - social maturity are explained there. The areas and the risks, that can occur, if the child is immature, are mapped. The body area is explained, cognitive and perceptive area, work - free area, emotional-social area as well. Then there is a term the pedagogical diagnostics, which is a part of the work of a nursery teacher, explained.
The practical part is focused on examining the abilities and skills of preschool children with the help of school maturity tests, especially in the field of hearing, visual, linguistic and motoring. The tests are evaluated and based on them, suggestions are given on how to develop the abilities and skills in each area. | eng |
dc.date.accepted | 2018-04-18 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Jošt, Jiří | |