dc.contributor.advisor | Kraft, Stanislav | |
dc.contributor.author | Kudláček, David | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T13:57:43Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T13:57:43Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-04-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38087 | |
dc.description.abstract | Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou výstavby železniční sítě v Kraji Vysočina a jejím následným vlivem na rozvoj území. V úvodu teoretické části je popsán vývoj železniční dopravy od jejího počátku až do současnosti. Dále je vysvětlen pojem dopravní dostupnost, následně jsou detailněji rozebrány jednotlivé prvky ovlivňující dopravní dostupnost. V teoretické části je dále popsán vývoj prostorové struktury sídelních systémů. Jako periodizace byl zvolen třístupňový model stadií, který vývoj dělí do tří kategorií: pre-indrustriální město, industriální město a post-industriální město. V závěru teoretické části nalezneme hypotézy této bakalářské práce. V metodologické části práce jsou uvedeny metody využívané pro výrobu grafů, tabulek a map, které byly využívány pro podložení výsledků výzkumu. Následně je zde popsána datová základna práce včetně jejích nedostatků. První úsek analytické části se zabývá porovnáním historického vývoje počtu obyvatel v jednotlivých krajích. Následuje výzkum zabývající se faktory, které tento vývoj ovlivnily a zda příčinou mohlo být zavedení železnice, dále je blíže analyzován Kraj Vysočina. Druhá podkapitola analytické části se zabývá skutečností, zda různá vzdálenost obcí od železnice měla v Kraji Vysočina vliv na vývoj počtu obyvatel. Jako určující kritérium byl zvolen bazický index. Dílčím cílem této práce bylo popsání urbanistického vývoje a vytvoření land use města Havlíčkův Brod. Toto město bylo vybráno, jako typický příklad průmyslového města, které se rozvinulo v důsledku zavedení železnice do měst. | cze |
dc.format | 56 s. | |
dc.format | 56 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | železnice | cze |
dc.subject | historický vývoj počtu obyvatel | cze |
dc.subject | regionální rozvoj | cze |
dc.subject | industrializace | cze |
dc.subject | urbanizace | cze |
dc.subject | railway | eng |
dc.subject | historical development of population | eng |
dc.subject | development of the area | eng |
dc.subject | industrialization | eng |
dc.subject | urbanization | eng |
dc.title | Výstavba železničních tratí na území
Kraje Vysočina a její vliv na rozvoj území | cze |
dc.title.alternative | Construction of the railway network in the Vysočina region and its impact on the development of the area | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 50409 | |
dc.description.abstract-translated | The following thesis deals with the subject of the construction of the railway in the Vysočina region and its subsequent impact on the development of the area. In the introduction to the theoretical part, the development of rail transport from its beginnings to the present isdescribed. Explained here is the concept of accessibility and subsequently the various elements affecting road accessibility are discussed. Following that, still in the theoretical part, the further development of the spatial structure of settlement systems is described. A three-stage period model was chosen showing development divided into three categories: a pre-industrial city, an industrial city and a post-industrial city. At the conclusion of the theoretical part is the hypothesis of this thesis. The methodological section describes the methods used for the production of the graphs, tables and maps that were used to substantiate research results. Subsequently, the database work, including its limitations, is described. The first section of the analytical part deals with the comparison of the historical development of population in individual regions. This is followed by research into the reasons for this development and a further analysis as to whether the cause could be the introduction of railways in the Vysočina region. The second section of the analytical part deals with the influence that the varying distances from the railway network of different municipalities in the Vysočina region had on their population development. As a determining parameter, a base index was chosen. One of the aims of this thesis was to describe the creation and urban development of the land - use town of Havlíčkův Brod. This site was chosen as a typical example of an industrial town which has evolved as a result of the introduction of a railway to the town. | eng |
dc.date.accepted | 2018-05-23 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Geografie pro veřejnou správu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Geografie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Nováček, Aleš | |