dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Janečková, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T13:57:35Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T13:57:35Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-07-11 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38081 | |
dc.description.abstract | Tématem bakalářské práce je problematika smrti v kontextu mateřské školy. Práce mapuje způsoby, jak lze toto téma v mateřské škole otevřít, reakce dětí na téma smrt a zkušenosti a postoje učitelek k otevírání a sdílení tématu smrti v prostředí mateřské školy.
Teoretická část pojednává o tabuizaci smrti v současné společnosti a vzrůstající potřebě o smrti mluvit, dále se věnuje specifiku dětského vnímání smrti, dětskému truchlení a možným dopadům na dítě. V neposlední řadě pak roli učitele a školy v souvislosti s touto problematikou.
V praktické části jsou podrobně zpracovány rozhovory s šesti učitelkami mateřských škol, sledující především jejich zkušenosti s tématem smrti v tomto prostředí, dětské reakce na setkání se smrtí a rovněž osobní postoje a životní filosofii učitelek. | cze |
dc.format | 70 s., přílohy 17 s. | |
dc.format | 70 s., přílohy 17 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | smrt | cze |
dc.subject | truchlení | cze |
dc.subject | pohřeb | cze |
dc.subject | dítě | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | death | eng |
dc.subject | mourning | eng |
dc.subject | funeral | eng |
dc.subject | child | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.title | Otevírání tématu smrti v kontextu mateřské školy | cze |
dc.title.alternative | Opening the Theme of Death in the Context of Kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 50318 | |
dc.description.abstract-translated | The topic of the bachelor thesis is the notion of death in the context of a kindergarten. The paper maps ways in which this topic can be approached in a kindergarten, children's reactions to the theme of death, and the experience and attitudes of teachers to the raising and sharing of the theme of death in kindergarten environment.
The theoretical part discusses the tabooing of death in contemporary society and the increasing need to speak about death; furthermore, it focuses on the specifics of child's perception of death, child's mourning and possible impacts on the child, and last but not least, on the role of a teacher and school in relation to these issues.
In the empirical part, interviews with six kindergarten teachers are processed in detail, focusing in particular on their experience with the topic of death in this environment, children's reactions to an encounter with death and personal attitudes and life philosophies of the teachers. | eng |
dc.date.accepted | 2018-09-04 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Franclová, Marta | |