Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŽlábková, Iva
dc.contributor.authorOubramová, Jana
dc.date.accessioned2022-03-08T13:57:30Z
dc.date.available2022-03-08T13:57:30Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-07-12
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38077
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá výukou geologie na vyšším stupni gymnázií. Cílem je zmapovat podmínky, za kterých je výuka realizována. Byly vymezeny čtyři určující faktory pro výuku geologie na gymnáziích rámcový vzdělávací program pro gymnázia, školní vzdělávací programy, učebnice a metody vyučování. v teoretické části práce je uvedena charakteristika těchto faktorů. v praktické části práce jsou podrobeny bližšímu zkoumání a konfrontaci. Na základě analýzy vzdělávacích programů, učebnic a názorů pedagogů byly učiněny tyto závěry: Geologie je na některých školách zařazena do výuky jen okrajově. Žáci ze základních škol přicházejí na gymnázia obvykle bez zájmu o neživou přírodu a jejich znalosti bývají slabší než znalosti žáků přicházejících z nižšího gymnázia. Návaznost učiva, která je zřejmá z kurikulárních dokumentů, se v praxi příliš neprojevuje. Stěžejní metodou výuky, která může v žácích vzbudit zájem, je praktické poznávání přírody v terénu. Velmi důležitá je osobnost a aprobace učitele.cze
dc.format84 s. (138 926 znaků)
dc.format84 s. (138 926 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKurikulární dokumentycze
dc.subjectvzdělávací programcze
dc.subjectvýuka geologiecze
dc.subjectvýukové oblasticze
dc.subjectučebnicecze
dc.subjectmetody vyučovánícze
dc.subjectterénní prácecze
dc.subjectexkurzecze
dc.subjectCurriculum documentseng
dc.subjecteducational programeng
dc.subjectgeology teachingeng
dc.subjectteaching areaseng
dc.subjecttextbookseng
dc.subjectteaching methodseng
dc.subjectfieldworkeng
dc.subjectexcursionseng
dc.titleRealizace výuky geologie na gymnáziíchcze
dc.title.alternativeThe Implementation of Education in Geology Science in High Schoolseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag50127
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with the teaching of geology at the higher level of grammar schools. The aim is to map out the conditions under which the teaching is realized. The four main determinants for geology teaching at grammar schools - the framework educational program for grammar schools, school educational programs, textbooks and teaching methods were defined. In the theoretical part, the characteristics of these factors are presented. In the practical part of the thesis they are subjected to closer examination and confrontation. Based on the analysis of the educational programs, textbooks and teachers' opinions, the following conclusions were made: Geology is only marginally enrolled in some schools. Primary pupils come to grammar schools usually without interest in inanimate nature, and their knowledge is weaker than the knowledge of pupils coming from lower secondary schools. The continuity of the curriculum, which is evident from the curriculum documents, does not appear to be very effective in practice. The basic method of teaching that can attract pupils is practical learning of nature in the field. The personality and the teacher's approval are very important.eng
dc.date.accepted2018-08-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství odborných předmětůcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKrninský, Luboš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam