dc.contributor.advisor | Havlisová, Helena | |
dc.contributor.author | Mikešová, Denisa | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T13:56:04Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T13:56:04Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-03-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/37990 | |
dc.description.abstract | Má bakalářská práce se zabývá chronickým onemocněním Diabetes mellitus I. typu u dětí předškolního věku. Mapuje potřeby předškolního dítěte s touto diagnózou a zkoumá připravenost učitelek na přijetí dítěte diabetes do podmínek mateřské školy. Má práce se skládá ze dvou částí, a to praktické a teoretické. V teoretické části se zabývám definicí diabetu I. typu. Dále popisuji specifika, která toto onemocnění přináší do života dítěte a související režimová opatření, která jsou důležitá pro kompenzaci diabetu. V praktické části zkoumám prostřednictvím dotazníku, jaká očekávání měli rodiče před umístěním svého dítěte do mateřské školy a jak bylo jejich očekávání naplněno. Dále se v této části prostřednictvím rozhovoru snažím zjistit, jaké mají učitelky informace o diabetu, zda znají režimová opatření diabetických dětí a co jsou schopny v oblasti potřeb dětí s diabetem naplnit. | cze |
dc.format | 114 s. | |
dc.format | 114 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Diabetes mellitus I. typu | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | předškolní dítě | cze |
dc.subject | diabetické dítě | cze |
dc.subject | Diabetes mellitus type I. | eng |
dc.subject | pre-school environment | eng |
dc.subject | pre-school child | eng |
dc.subject | diabetic child | eng |
dc.title | Diabetes mellitus u dětí v mateřských školách | cze |
dc.title.alternative | Diabetes mellistus in preschool environment | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 46597 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor's thesis is concerned with a chronic disease Diabetes mellitus type I. in children of pre-school age. It maps the necessities of pre-school children with this diagnosis and it investigates the readiness of the teachers to include a diabetes child into the environment of a kindergarten. My thesis is devided into two parts, practical and theoretical. The theoretical part is dedicated to the definition of Diabetes type I., also to the description of the specifics that this disease brings into the child's life and the related regime measures that are important for the compensation of diabetes. In the practical part I investigate through a survey, which expectations parents had before placing their child into the kindergarten and how were those fullfiled. Furthermore in this part I intended to find out, through interviews, what information about diabetes do teacher have, whether they know the regime measures of diabetic children and what are their abilities in terms of providing the diabetes children needs. | eng |
dc.date.accepted | 2018-04-19 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |