Hry a hračky v období mladšího školního věku
Abstrakt
Bakalářská práce se věnuje tématu "Hry a hračky v období mladšího školního věku". V teoretické části vysvětluji, co znamená mladší školní věk, jak se vyznačuje po stránce fyzické, psychické a sociální a jaké vývojové změny v tomto věku probíhají. Seznamuji s historií i současností různých druhů her a hraček. Zaměřuji se především na typy vhodné a preferované právě dětmi v mladším školním věku, včetně možností jejich třídění. V praktické části zjišťuji, co je pro rodiče při výběru hraček nejdůležitější. Výzkumný soubor tvoří 10 rodičů dětí v mladším školním věku. Cílem výzkumu je zjistit, jaké hry a hračky preferují rodiče mladších školáků na Jindřichohradecku a jaká jsou jejich kritéria pro výběr hraček. K tomuto jsem použila formu rozhovoru s rodiči. Z výzkumu vyplývá, že v oblasti her jsou stále oblíbenější pohybové a společenské hry, než elektronické. Pro většinu rodičů je u hraček důležitý zábavný i výukový aspekt, ale hodnotí i nezávadnost, materiál, místo výroby nebo cenu.