Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSrbová, Alena
dc.contributor.authorRůžička, Daniel
dc.date.accessioned2022-03-08T13:27:21Z
dc.date.available2022-03-08T13:27:21Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-04-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/37570
dc.description.abstractTato bakalářská práce hodnotí zavedení a realizaci projektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů v České republice. Koncept vychází z předpokladu, že existuje nerovnost mezi spotřebiteli a prodejci ve vymahatelnosti jejich práv. Systém mimosoudního řešení sporů si klade za cíl zvýšit vymahatelnost práv mezi spotřebiteli jinou cestou než soudní, a nabízí spotřebiteli tři způsoby, jakými lze řízení vést, tedy konciliaci, mediaci a rozhodčí řízení. Na rozdíl od soudního jednání jsou tyto způsoby pro spotřebitele rychlejší, a především levnější. Tato práce si klade za cíl zjistit povědomí mezi spotřebiteli o možnosti řešit jejich případný spor formou mimosoudního řešení sporů. Výzkum byl realizován skrze dotazníkové šetření a následně skrze řízený hloubkový rozhovor. Na základě získaných dat byly doporučeny návrhy na zviditelnění projektu mimosoudního řešení sporů.cze
dc.format74, 34 stran příloh
dc.format74, 34 stran příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMimosoudní řešení sporůcze
dc.subjectrozhodčí řízenícze
dc.subjectmediacecze
dc.subjectkonciliacecze
dc.subjectMinisterstvo průmyslu a obchodu České republikycze
dc.subjectspotřebitelcze
dc.subjectAlternative Dispute Resolutioneng
dc.subjectarbitrationeng
dc.subjectmediationeng
dc.subjectconciliationeng
dc.subjectMinistry of in-dustry and commerce of Czech Republiceng
dc.subjectconsumereng
dc.titleMimosoudní řešení spotřebitelských sporůcze
dc.title.alternativeAlternative Dispute Resolutioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag50042
dc.description.abstract-translatedThis thesis evaluates the implementation and realization of the "Alternative Dispute Resolution" project in Czech Republic. The concept is based on the assumption of di-ametrical inequality between the consumer and the vendor. The ADR aims to increase enforceability of consumer rights otherwise than in court. The system offers to consu-mer three ways how to solve his problem. It is Arbitration, Conciliation and Mediati-on. Unlike court proceedings, all of these methods are very low cost. This work examines consumer awareness about possibility of resolving their dispute with entre-preneur by ADR form. This was done through the questionnaire survey and the in-depth interview with leader of The Czech Trade Inspection Aut-hority ADR department. The research provides data how to raise awareness about ADR system among consumers.eng
dc.date.accepted2018-10-08
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam