Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSrbová, Alena
dc.contributor.authorVítková, Karolína
dc.date.accessioned2022-03-08T13:27:08Z
dc.date.available2022-03-08T13:27:08Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-04-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/37561
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřená na nekalé obchodní praktiky a ochranu spotřebitele. Nejprve vysvětluje základní pojmy jako obchod, maloobchod, velkoobchod, podnikatel či spotřebitel a dále se věnuje nekalým obchodním praktikám. Práce také ukazuje instituce a různé organizace, na které je možné se obrátit v případě podezření spotřebitelů na nekalou obchodní praktiku. Pro spotřebitele je velmi důležité znát svá práva, co se týče nákupu. Tato práce je postavena na zákoně č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a na směrnici Evropského parlamentu a Rady 2005/29/ES, o nekalých obchodních praktikách, kde je možné najít veškeré informace týkající se práv spotřebitelů a povinností prodávajících. Situace je zjišťována pomocí dotazníkového šetření a také pomocí řízeného hloubkového rozhovoru s ředitelem kontroly České obchodní inspekce. Cílem práce je zhodnocení těchto nekalých obchodních praktik používaných českými obchodníky. Účelem je zjistit rozsah a případný dopad na zákazníky a jak tyto situace řeší Česká obchodní inspekce.cze
dc.format61 s. (98 999 znaků)
dc.format61 s. (98 999 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectnekalé obchodní praktikycze
dc.subjectochrana spotřebitelecze
dc.subjectobchodcze
dc.subjectobchodníkcze
dc.subjectspotřebitelcze
dc.subjectzákoncze
dc.subjectprávocze
dc.subjectsměrnicecze
dc.subjectdotazníkcze
dc.subjectřízený hloubkový rozhovorcze
dc.subjectČeská obchodní inspekcecze
dc.subjectunfair commercial practiceseng
dc.subjectconsumer protectioneng
dc.subjectcommerceeng
dc.subjectbusinessmaneng
dc.subjectconsumereng
dc.subjectacteng
dc.subjectrighteng
dc.subjectdirectiveeng
dc.subjectquestionnaireeng
dc.subjectcontrolled in-depth intervieweng
dc.subjectthe Czech Trade Inspection Authorityeng
dc.titleNekalé obchodní praktiky používané českými obchodníkycze
dc.title.alternativeUnfair Commercial Practices Used by the Czech Retailerseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag49992
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis is focused on unfair commercial practices and consumer protection. First of all it explains basic concepts such as commerce, retail, wholesale, businessman or consumer and next it devotes to unfair commercial practices. It contains devision to a misleading and agressive commercial practices and their difference. This work also shows the institutions and various organizations that can be contacted by consumers in case of an unfair commercial practice. For the consumers it is very important to know their rights about a purchase. This work is based on Act No. 634/1992 Coll., Consumer Protection Act and Directive 2005/29/EC of the European Parliament and of the Council concerning unfair business-to-consumer commercial practices, where all information concerning consumer rights and obligations of sellers can be found. The situation is detected by using questionnaire and a controlled in-depth interview with director of a control from the Czech Trade Inspection Authority. The purpose of the thesis is to evaluate these unfair commercial practices used by the Czech retailers. The aim is to determine the extent and potential impact on customers and how the Czech Trade Inspection Authority solves these situations.eng
dc.date.accepted2018-05-22
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam