dc.contributor.advisor | Zbudilová, Helena | |
dc.contributor.author | Křížková, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T08:58:43Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T08:58:43Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/37353 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá rozvojem čtenářských dovedností u dětí mladšího školního věku. Teoretická část popisuje základní pojmy čtenářské gramotnosti, jako jsou čtení, četba nebo čtenářství. Nalézá se zde základní popis specifických poruch učení, jejich vývoj a původ. Poté se zaměřuje na dyslexii a její diagnostiku, která začíná v běžné třídě a postupuje na odborné pracoviště. Práce obsahuje také metody, postupy, aplikace a hry vhodné k nápravě a zlepšení čtenářských dovedností. Praktická část se zabývá rozvojem čtenářských dovedností a motivací ke čtení na Základní škole Pohůrecká v Českých Budějovicích. Součástí praktické části je kazuistika žáka druhé třídy s podezřením na dyslexii a rozhovor s jeho třídní učitelkou. | cze |
dc.format | 47s.(71 813 znaků),příl. xi s. | |
dc.format | 47s.(71 813 znaků),příl. xi s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | specifické poruchy učení | cze |
dc.subject | dyslexie | cze |
dc.subject | čtenářská gramotnost | cze |
dc.subject | reedukace | cze |
dc.subject | náprava | cze |
dc.subject | čtení | cze |
dc.subject | kompenzační pomůcky | cze |
dc.subject | specific disorders of learning | eng |
dc.subject | dyslexia | eng |
dc.subject | reading literacy | eng |
dc.subject | re-education | eng |
dc.subject | improvement | eng |
dc.subject | reading | eng |
dc.subject | compensatory tools | eng |
dc.title | Rozvoj čtenářské gramotnosti u dětí mladšího školního věku s dyslexií či podezřením na dyslexii (ZŠ Pohůrecká) | cze |
dc.title.alternative | Evolution of Reading Literacy among Early Age School Children with Dyslexia or Suspected Dyslexia (Elementary school Pohůrecká) | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 48556 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with evolution of reading skills among the early age school children. The theoretical part describes basic conceptions of reading literacy such as reading, reading material, reading as a hobby. It contains a basic description of specific learning disorders, their evolution and origin. Then it focuses on dyslexia and its diagnostics which begins in a common class and continues to a vocational training. The thesis also contains methods, techniques, applications and games suitable for reading skills compensation and improvement. The practical part deals with reading skills evolution and with motivation for reading at Pohůrecký Primary School in České Budějovice. The practical part contains a casuistry of a second form pupil diagnosed with suspected dyslexia, and an interview with his class teacher. | eng |
dc.date.accepted | 2017-06-01 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Ehrlichová, Magdalena | |