dc.contributor.advisor | Muchová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Urbanová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T08:57:48Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T08:57:48Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-03-22 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/37307 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá otázkou, jestli lze v jednání učitele na základní škole identifikovat charakterové prvky korespondující s křesťanskými ctnostmi. Nejprve definujeme pojem ctnost a zabýváme se ctnostmi z pohledu dějinného vývoje. Dále dělíme ctnosti na kardinální a teologické. Poté charakterizujeme pojem hodnota z filozofického a psychologického hlediska včetně charakteru. Ve druhé kapitole se zmiňujeme o osobnosti učitele, významu příkladu učitele a jeho morálním působení na žáky. V poslední kapitole provádíme kvalitativní výzkum pomocí obsahové analýzy dat. Z kvalitativního výzkumu vyplývá, že ctnosti lze nalézt v postojích, v charakterových vlastnostech a v hodnotách. K předávání ctností dochází prostřednictvím vlastního příkladu každého učitele. | cze |
dc.format | 53 s. (75 000 znaků) | |
dc.format | 53 s. (75 000 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Křesťanské ctnosti | cze |
dc.subject | psychologické pojetí hodnot | cze |
dc.subject | charakterové vlastnosti | cze |
dc.subject | osobnost učitele | cze |
dc.subject | výchovný styl učitele | cze |
dc.subject | etická výchova | cze |
dc.subject | prosociální výchova | cze |
dc.subject | morální atmosféra | cze |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cze |
dc.subject | obsahová analýza dat. | cze |
dc.subject | Christian virtues | eng |
dc.subject | psychological concept of values | eng |
dc.subject | character traits | eng |
dc.subject | personality of a teacher | eng |
dc.subject | educational style of a teacher | eng |
dc.subject | ethical education | eng |
dc.subject | prosocial education | eng |
dc.subject | moral atmosphere | eng |
dc.subject | qualitative research | eng |
dc.subject | content data analysis. | eng |
dc.title | Křesťanské ctnosti, osobnost učitele základní školy a jeho morální působení na žáky | cze |
dc.title.alternative | Christian virtues, personality of an elementary teacher and his moral impact on pupils | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 46318 | |
dc.description.abstract-translated | The paper deals with a question whether it is possible to identify any character elements of an elementary teacher that would agree with Christian virtues. First, we define the notion of a virtue and view the virtues from the historical development. Further, we divide the virtues into cardinal and theological ones. After that we characterize the term value from philosophical and psychological point of view, inclusive of the term character. In the second chapter, we mention the teacher's personality, the significance of teacher's example and his moral effect on pupils. In the last chapter, we provide a qualitative research using a content data analysis. From the qualitative research we can see that virtues can be found in attitudes, personality traits and values. The transmission of virtues occurs mainly by its own example of each teacher. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-23 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Přibyl, Stanislav | |