dc.contributor.advisor | Muchová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Smetanová, Dana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T08:55:57Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T08:55:57Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-04-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/37145 | |
dc.description.abstract | Ve své práci charakterizuji základní pojmy z oblasti mentálního postižení a diagnózy autismu. Snažím se nastínit náhled z morálního a pedagogického pohledu na děti s mentálním postižením a poruchami autistického spektra, jaký je smysl a míra potřeby vzdělávání a zároveň rozebírám nároky kladené na rodiče, pedagogy, sociální pracovníky. Protože se práce zabývá logoterapeutickými hodnotami rodičů dětí s mentálním postižením a poruchami autistického spektra, popisuji význam tvůrčích, zážitkových, postojových hodnot v životě člověka a rodičů těchto dětí. V celkovém kontextu se práce věnuje logoterapii s ohledem na možnou rezignaci rodičů na životní osud, který je spojen s obtížnou životní situací.
Ve své práci jsem použila kvalitativní výzkum a metodu výzkumného šetření
s prvky kvalitativní analýzy dat, jelikož mi tato metoda dovoluje pracovat s menšími výzkumnými soubory. Výzkum probíhal mezi rodiči dětí s mentálním postižením a poruchami autistického spektra, kteří jsou členy Asociace rodičů dětí se zdravotním postižením, nebo jejichž děti využívají služeb školy Rolnička provozované Diakonií Českobratrské církve evangelické.
Cílem je zjistit, zda se v žebříčku hodnot rodičů dětí s postižením vyskytují
logoterapeutické hodnoty formulované V. E. Franklem. Na závěr bylo provedeno
zhodnocení získaných údajů. | cze |
dc.format | 56 s. (18 135) | |
dc.format | 56 s. (18 135) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | mentální postižení | cze |
dc.subject | autismus | cze |
dc.subject | logoterapie | cze |
dc.subject | logoterapeutické hodnoty
tvůrčí | cze |
dc.subject | zážitkové | cze |
dc.subject | postojové | cze |
dc.subject | životní smysl v logoterapii | cze |
dc.subject | motivace | cze |
dc.subject | mental disability | eng |
dc.subject | autism | eng |
dc.subject | logotherapy | eng |
dc.subject | logotherapeutical values
- creativity | eng |
dc.subject | experience and attitude values | eng |
dc.subject | the sense of life in logotherapy | eng |
dc.subject | motivation | eng |
dc.title | Logoterapeutické hodnoty v životě rodičů dětí s mentálním
postižením a poruchami autistického spektra | cze |
dc.title.alternative | Logotherapeutical Values in the Life of Parents of Mentally
Disabled Children and Children with Autistic Spectrum Disorder | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 38119 | |
dc.description.abstract-translated | In my thesis, I characterise the basic terms from the sphere of mental disability and the diagnosis of autism. I try to outline the view of mentally disabled children and children with disorders of autistic spectrum from the moral and pedagogical point of view. Furthermore, I deal with the sense and the extent of the need of education. At the same time, I analyse the demands that the parents, teachers and social workers are exposed to. As this thesis deals with logotherapeutical values of parents of mentally disabled children and with disorders of autistic spectrum, I describe the meaning of values of creativity, experiences and attitudes in the life of a person and in the lives of parents of
these children. In the general context, my thesis pays attention to logotherapy with the view of the possible resignation of parents to their life fate, which is connected with the difficult life situation. In my thesis, I used the qualitive research and the method of research survey mith the elements of qualitative analysis of data, as this method enables to work with the
smaller research sets. The research was carried out among parents of mentally disabled children and children with the disorders of autistic spectrum. These parents are the members of the Association of Parents with Mentally Disabled Children or their children make use of the services of the school "Rolnička" which is run by the Diacony of the Czech-Brethern Evangelical Church.
The aim of my thesis is to find out whether the ligotherapeutical values formed by V.E.Frankel occur in the system of values of parents of disabled children. Finally, there was carried out the evaluation of acquired data. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-24 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální a charitativní práce | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Sociální práce | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Macků, Richard | |