Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDobosiová, Martina
dc.contributor.authorKrajňáková, Darina
dc.date.accessioned2021-12-09T08:55:32Z
dc.date.available2021-12-09T08:55:32Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-03-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/37127
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na specifické metody a principy práce pedagogů s dětmi s poruchou autistického spektra. Teoretická část popisuje charakteristické projevy autismu, příčiny vzniku autismu. Dále se zabývá podmínkami inkluzivního vzdělávání a vlivem volného času dětí a mládeže na výchovně-vzdělávací proces. Empirická část popisuje specifika práce speciálních pedagogů a pedagogických pracovníků s dětmi s poruchou autistického spektra ve školní družině. Výzkumného šetření se zúčastnilo 7 respondentů ze základních škol v Praze. Výzkum poukazuje na některá specifika práce pedagogů s dětmi s poruchou autistického spektra. Z výzkumného šetření vyplývá, že komunikační dovednosti dítěte s poruchou autistického spektra vyžadují od pedagoga zachování jednotného komunikačního stylu s dodržováním zásady strukturalizace v komunikaci. Sociální chování u dětí s poruchou autistického spektra je narušené. Na základě odpovědí respondentů je potřeba, aby pedagog ve výchovně-vzdělávacím procesu umožnil dítěti se začleňovat do kolektivu svých vrstevníků. Volný čas a volnočasové aktivity patří k rozvoji dětí a mládeže s poruchou autistického spektra. Zásada dobrovolnosti a volitelnosti je pilířem ve formálním a neformálním vzdělávání dětí.cze
dc.format93 s.
dc.format93 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectautismuscze
dc.subjectděticze
dc.subjectškolní družinacze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectvzdělánícze
dc.subjectvolný čascze
dc.subjectsocializacecze
dc.subjectautismeng
dc.subjectchildreneng
dc.subjectschool-clubeng
dc.subjectupbringingeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectleisureeng
dc.subjectsocializationeng
dc.titleSpecifika práce s dětmi s poruchami autistického spektra ve školní družiněcze
dc.title.alternativeSpecifics of work with children with autism spectrum disorders in the after-school clubeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag50018
dc.description.abstract-translatedThe thesis focuses on educational methods and principles of those working with children with autistic spectrum disorders. The theoretical part describes the typical symptoms of autism, reasons for development of autism. Also, It covers the conditions of inclusive education and the influence of children's free/quality time on their educational process. The empirical part describes the specifics of the work of special educators and peda?gogických staff working with children with autism spectrum disorder after-school club. The research joined seven respondents from primary/secondary schools in Prague. The aim of this part is to set particulars for educators working with children with autistic spectrum disorders. The research can be determined that the communication skills of children with autism spectrum disorder, require the teacher to preserve a coherent communication style with the principle of structuring communication. Social behavior in children with autism spectrum disorders is distorted. Based on respondents' answers the need for the teacher in the educational process, enable the child to integrate into a group of their peers. Recreation and leisure activities include the development of children and youth with autism spectrum disorder. The principle of voluntary and elective underpins formal and informal education of children.eng
dc.date.accepted2017-06-01
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeZbudilová, Helena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam