dc.contributor.advisor | Svobodová, Zuzana | |
dc.contributor.author | Vovsíková, Edita | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T08:55:07Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T08:55:07Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-04-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/37097 | |
dc.description.abstract | Práce, která je teoretického charakteru, se zabývá kultivací lidství jako úkolem výchovy. Práce shrnuje oblasti, které se tématu lidství a výchovy dotýkají. Nejprve je v práci popsán význam lidství, který je podchycen v moderní filosofické disciplíně, která se nazývá filosofie výchovy. Dále uvádí výchovně-vzdělávací proces, který tvoří celistvý systém o přesných pravidlech. V rámci tohoto procesu jsou popsáni činitelé, kteří tento proces tvoří. Jsou jimi: vychovatel; který je průvodcem ve výchovně-vzdělávacím procesu; vychovávaný, který je objektem, ale také subjektem procesu; prostředí, které hraje ve výchově významnou roli a zahrnuje různé aktéry. Poslední část práce se zabývá výchovou jako procesem humanizace a popisuje různé aspekty, které proces humanizace ovlivňují. | cze |
dc.format | 78 s. | |
dc.format | 78 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | lidství | cze |
dc.subject | filosofie výchovy | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | vychovatel | cze |
dc.subject | vychovávaný | cze |
dc.subject | pedagogika | cze |
dc.subject | humanity | eng |
dc.subject | philosophy of education | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | educator | eng |
dc.subject | the educated | eng |
dc.subject | pedagogy | eng |
dc.title | Kultivace lidství jako úkol výchovy | cze |
dc.title.alternative | Cultivation of Humanity as a Task of Education | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 47740 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis of a theoretical character deals with the cultivation of humanity as a task of education. The work summarizes the areas affecting the topic of humanity and education. Firstly, the work describes the meaning of humanity which is present in one of modern philosophical disciplines called philosophy of education. It also introduces the educational process forming an integrated system of precise rules. Within the process, factors forming the process are described. These are: educator who is a guide in the educational process; the educated person who is not only the object but also the subject of the process; environment which plays a significant role in education and involves a variety of participants. The last part of the thesis deals with education as a process of humanization and describes various aspects affecting the process of humanization. | eng |
dc.date.accepted | 2017-06-01 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Šimek, Vojtěch | |