Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBauman, Petr
dc.contributor.authorBakešová, Ivana
dc.date.accessioned2021-12-09T08:54:51Z
dc.date.available2021-12-09T08:54:51Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-03-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/37076
dc.description.abstractPráce ve své teoretické části odlišuje a popisuje různé formy mezilidské interakce s důrazem na kooperaci a kooperativní chování z pohledu sociologie, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Zvláštní pozornost věnuje věkové kategorii předškolních dětí, specifikuje zvlášt-nosti tohoto věku, konkrétní metody a formy vhodné pro rozvoj kooperativního chování a popisuje roli pedagoga v tomto procesu. Dokumentuje souvislost kooperativního chování s výchovně-vzdělávacími cíli RVP PV, konfrontuje kooperativní chování ve vztahu k tzv. Čtyřem pilířům vzdělávání. Dále se dotýká proměnných týkajících se osobnostní vybavenosti jedince ve vztahu ke kooperativnímu chování. Praktická část představuje typy aktivit, o kterých se předpokládá, že mají potenciál navo?dit, resp. rozvíjet kooperativní chování u předškolních dětí. Práce dokumentuje realizaci těchto aktivit s dětmi, poté následuje reflexe průběhu a výsledku činnosti. V souvislosti se základní výzkumnou otázkou hledá a nachází odpověď, zda opravdu aktivity kooperativní chování u dětí navodily a jakou podobu toto chování mělo.cze
dc.format93 s.
dc.format93 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmezilidská interakcecze
dc.subjectkooperativní chovánícze
dc.subjectsociálnícze
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjectspoluprácecze
dc.subjectaktivitycze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectpředškolní vzdělávánícze
dc.subjectpředškolní děticze
dc.subjectosobnostcze
dc.subjecttemperamentcze
dc.subjectprosociálnostcze
dc.subjectempatiecze
dc.subjectemoční inteligencecze
dc.subjectsounáležitostcze
dc.subjectinterpersonal interactionseng
dc.subjectcooperative behavioureng
dc.subjectsocialeng
dc.subjectcommunicationeng
dc.subjectcooperationeng
dc.subjectactivitieseng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectpre-school educationeng
dc.subjectpre-school childreneng
dc.subjectpersonalityeng
dc.subjecttemperamenteng
dc.subjectsociabilityeng
dc.subjectempathyeng
dc.subjectemotional intelligenceeng
dc.subjectsolidarityeng
dc.titleAktivity podporující kooperativní chování u dětí předškolního věkucze
dc.title.alternativeActivities fostering cooperative behaviour in pre-school childreneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag44613
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis presents a differentiation and description of various forms of interpersonal interaction with emphasis on cooperation and cooperative behaviour from the perspective of sociology, social psychology and psychology of personality. As the research is focused on preschool children, the characteristic traits of this age are specified, specific methods and forms suitable for the development of cooperative behaviour are described as well as the role of the teacher in this process. Moreover, the aim of fostering cooperative behaviour is linked to the educa?tional purpose outlined in FEP PE and Learning: The Treasure Within (four pillars of education). Furthermore, variables related to individual dispositions in respect to cooperative behaviour are briefly analysed. In the research section of the thesis, activities aiming at fostering cooperative behavior in preschool children are presented and evaluated based on their testing in a pre-school: whether/how they really worked in respect to eliciting cooperative behaviour in children.eng
dc.date.accepted2016-05-23
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFilip, Michal


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam