dc.contributor.advisor | Svobodová, Zuzana | |
dc.contributor.author | Staněk, Miroslav | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T08:54:37Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T08:54:37Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/37051 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá filosofickými otázkami, vztaženými k vývoji současných nových technologií, a vlivem těchto technologií na výchovu nastupujících generací. Základním tématem je paradigmatická proměna empirické zkušenosti (o světě) lidí, kteří se již narodili do digitálního věku. Jedná se o tzv. "digitální domorodce", obývající infosféru kyberprostoru. Z hlediska filosofie výchovy je pod pojmem "digitální demence" chápána zejm. neschopnost a neochota člověka vystoupit z bublinového vesmíru personalizované reality a ztížená možnost na něj (z vnějšku jeho světorámce) výchovně působit. "Smyslem výchovy" je v práci chápáno "přimět vychovávaného k osobnímu obratu" a vésti jej k participaci na své "životní filosofii", tj. k nahlížení smyslu svého života a k jeho autonomnímu a autentickému žití. | cze |
dc.format | 59 s. (170 886 zn. vč. mezer) | |
dc.format | 59 s. (170 886 zn. vč. mezer) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | digitální demence | cze |
dc.subject | kyberprostor | cze |
dc.subject | infosféra | cze |
dc.subject | digitální domorodci | cze |
dc.subject | digitální nomádi | cze |
dc.subject | filosofie výchovy | cze |
dc.subject | filosofie vědy | cze |
dc.subject | vědeckotechnická revoluce | cze |
dc.subject | Digital Dementia | eng |
dc.subject | Cyberspace | eng |
dc.subject | Infosphere | eng |
dc.subject | Digital Natives | eng |
dc.subject | Digital Nomades | eng |
dc.subject | Philosophy of Education | eng |
dc.subject | Philosophy of Science | eng |
dc.subject | Scientific and Technological Revolution | eng |
dc.title | Filosofická reflexe pedagogického vlivu digitálních a informačních technologií se zvláštním zřetelem na fenomén tzv. digitální demence | cze |
dc.title.alternative | The Philosophical Reflection of the ICT Influence in the Pedagogical Field with Special Focus on the Digital Dementia Phenomenon | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 43641 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with philosophical questions, related to modern-day technologies and their impact on the future generations education. It specifically focuses on the paradigmatic transformation of everyday empirical experience (of the world) among people who were born into the digital age. They are called "digital natives", and they feel comfortable in the cyberspace´s infosphere. In terms of the philosophy of education, the "digital dementia" is understood as a principal inability and unwillingness to get out of personalised "bubble universe". The goal of education is (in this thesis) understood as a skill how to perform a personal turn-around and how to actively participate their own "philosophy of life", that means to seek for the meaning of the life and live autonomous and authentic lives. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-23 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Dobosiová, Martina | |