dc.contributor.advisor | Zbudilová, Helena | |
dc.contributor.author | Melmerová, Alena | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T08:54:26Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T08:54:26Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-03-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/37029 | |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je zjistit aktuální stav tzv. předčtenářství a prozkoumat metody, které se používají k rozvíjení tzv. předčtenářské gramotnosti. Práce je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku předškolního věku, problematiku čtenářské gramotnosti (se zaměřením na tzv. předčtenářskou gramotnost), faktory ovlivňující předčtenářský zájem dětí a především na metody aplikovatelné pro rozvoj schopností a dovedností dětí předškolního věku v oblasti literární výchovy. Praktická část obsahuje empirické šetření (kvalitativní výzkum) zrealizované na vybraných mateřských školách. Výzkum je doplněn pracovními listy, které byly ověřeny v praxi. | cze |
dc.format | 83 s. | |
dc.format | 83 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | předčtenářská gramotnost | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | výukové metody | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | pre-reading literacy | eng |
dc.subject | preschool age | eng |
dc.subject | teaching methods | eng |
dc.subject | preschool education | eng |
dc.title | Metody rozvoje předčtenářské gramotnosti | cze |
dc.title.alternative | Methods of development pre-reading literacy | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 41445 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis is aimed at finding out the current situation of so called pre-reading and explore methods used for development of so called pre-reading literacy. The thesis is divided in two parts theoretical and practical one. The theoretical part refers to characterizing of preschool age, problems of reading literacy (with focusing on so called pre-reading literacy), factors impacting children'spre-reader's interest and especially methods usable for abilities and skillsdevelopment of preschool children in area of literary education. The practical part includes empirical survey (qualitative research), realized at chosen kindergartens. The research is supported by working sheets that are verified in practice. | eng |
dc.date.accepted | 2017-06-01 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kaplánek, Michal | |