Nákup potravin přes internet
Abstrakt
Bakalářská práce s názvem "nákup potravin přes internet" je zaměřena na zhodnocení postoje spotřebitelů vůči nakupování potravin přes internet, charakter poptávky v této oblasti a navrhnout opatření. Bakalářská práce je rozdělená do dvou částí teoretická a praktická část. V teoretické části odborná literatura pojednává o e-komerci obecně a o nákupním chování spotřebitele, jaké faktory ho ovlivňují a jak se odehrává vlastní rozhodnutí spotřebitele o koupi. V praktické části bylo provedeno zhodnocení postoje spotřebitelů k nabídce potravin přes internet pomocí dotazníkového šetření.
Dotazníkové šetření ukázalo, že skoro polovina spotřebitelů průměrně utratí za jeden nákup potravin v rozmezí 300-600 Kč. Více než polovina spotřebitelů nakupuje potraviny pouze příležitostně, pravidelně pak nakupuje zbytek spotřebitelů. Většina spotřebitelů nemá špatné zkušenosti s nákupem potravin přes internet. Spotřebitelé vybrali cenu potravin častěji jako nevýhodu než výhodu při nakupování potravin přes internet.