Sociální podnikání ve vybraném regionu - úspěchy a nedostatky
Abstrakt
Cílem bakalářské práce je analýza sociálního podnikání ve vybraných regionech, která zahrnuje interní a externí faktory, které mohou sociální podnikání stimulovat nebo mu naopak bránit (např. financování, potřebnost těchto služeb, navázání na tradici např. formou existující charity).
Výzkum spočívá v analýze dat ze dvou regionů (Jižní Čechy a Vysočina). Data jsou získána z internetových zdrojů a veřejně přístupných statistik a z aktuálních informací o sociálním podnikání. Analýza porovnává údaje podniků, které působí v různých oblastech podnikání (např. ochrana životního prostředí, výroba a prodej výrobků, poskytování služeb).
Ačkoliv sociální podnikání může být chápáno jako poměrně mladý jev, má také svou historii. Práce tak shrnuje historii sociálního podnikání, jeho vývoj. Výsledkem je shrnutí sociálního podnikání z hlediska zaměstnanosti a poskytovaných příspěvků a posouzení jeho vlivu na vývoj v jednotlivých regionech.