Přínosy Geocachingu jako produktu cestovního ruchu v Jihočeském kraji
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá Geocachingem, který je volnočasovou aktivitou, při níž se hledají schránky prostřednictvím GPS. Účastníci se řídí konkrétními GPS souřadnicemi a pokoušejí se najít skryté schránky na daném místě. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Na začátku teoretické části jsou vysvětleny specifické termíny týkající se destinace cestovního ruchu, moderních technologií a v neposlední řadě Geocachingu a jeho vlivu na cestovní ruch. Stěžejním bodem v praktické části bylo založení tematické série pěti keší RIO16, které symbolizují počet kruhů ve znaku olympijských her a jejímž prostřednictvím bylo možné sledovat spotřební chování hráčů Geocachingu v cestovním ruchu na tomto konkrétním příkladu. Na základě založení série byl vytvořen dotazník. Na základě prokázání pozitivního vlivu Geocachingu na cestovní ruch je v závěru práce navržen další nový produkt cestovního ruchu s názvem "Barokní poklady jižních Čech". Jedná se o další tematickou sérii keší, která má zvýšit povědomí o významných barokních památkách Jihočeského kraje. Na základě poznatků zkoumaných v této práci lze předpokládat, že nová série keší podpoří návštěvnost Jihočeského kraje o hráče Geocachingu, kteří jsou ochotni cestovat za kešemi, zaplatit za turistické atraktivity při odlovu a spotřebovávat produkty cestovního ruchu.