Postavení privátní značky obchodního řetězce
Abstrakt
Hlavním cílem mé bakalářské práce je zjištění, jak spotřebitelé vnímají privátní značku u vybraného obchodního řetězce LIDL, v. o. s. na českém trhu. Vedlejším cílem je prozkoumat, zda spotřebitelé upřednostňují kvalitu nebo kvantitu a na základě výsledku navrhnout rozvoj privátních značek v konkrétním obchodním řetězci. Teoretickou část představuje literární rešerše, která popisuje danou problematiku značky, privátní značky či spotřebního chování. Rešerše tak tvoří ucelený přehled dané problematiky. Praktická část se skládá z vlastního výzkumu, který vznikl metodou dotazníkového šetření v elektronické nebo tištěné podobě s cílenými otázkami, na které respondenti odpověděli. Tato metoda umožňuje oslovit velké množství respondentů v krátkém časovém intervalu rovněž je snadná její distribuce. Společnost Lidl preferuje agresivní politiku zaměřenou na nejnižší možné ceny, ale i přesto dokáže produkovat kvalitní výrobky, které jsou hlavním důvodem nákupu spotřebitelů. Výsledkem mého výzkumu je rozvoj pomocí reklamy a zpestření privátních značek, které spotřebitelé nepoznali. Vzhledem k oblíbenosti privátních značek Crivit je navrženo zmodernizování regálů a kabinky pro vyzkoušení nabízeného oblečení. V neposlední řadě také podpora prodeje prostřednictvím různých soutěží a slevových kuponů.