Spotřebitelské vzdělávání na základních školách
Abstrakt
Cílem této bakalářské práce je zjištění, jaké prostředky jsou používány v případě spotřebitelského vzdělávání žáků na základních školách pomocí dotazníkového šetření. Finanční vzdělávání je jedním z nejdůležitějších prvků v oblasti ochrany spotřebitele. Finanční vzdělávání vede k posílení finanční gramotnosti spotřebitele a spotřebitel se tak stává subjektem finančního trhu, který zná svá spotřebitelská práva a povinnosti. Praktická část je zaměřena na spotřebitelské vzdělávání a finanční gramotnost na základních školách v Jihočeském kraji. Je zjišťováno, zda probíhá výuka finanční gramotnosti na základních školách v Jihočeském kraji, jaké materiály jsou pro tuto výuka a jak jsou pedagogové připravováni na formu této výuky. Data pro praktickou část jsou získána pomocí dotazníkového šetření. První dotazník je zaměřen na zjištění průběhu výuky finanční gramotnosti a byl rozeslán pomocí e-mailu. Druhý dotazník je zaměřen na finanční gramotnost žáků a byl rozdán osobně. Na základě dotazníkového šetření jsou stanoveny návrhy na zlepšení a to zavedení finančního kroužku a finančního dne.