Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKlicnarová, Jana
dc.contributor.authorVáňová, Eliška
dc.date.accessioned2021-12-09T08:29:24Z
dc.date.available2021-12-09T08:29:24Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-04-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/36543
dc.description.abstractCílem teorie hromadné obsluhy bývá popis fungování daného systému hromadné obsluhy a nalezení takového počtu obsluhujících linek, při jejichž zapojení by nedocházelo k vytváření front nebo dokonce opouštění systému (odchod zákazníka). Teorie hromadné obsluhy jsou velmi užitečné z hlediska nalezení efektivního způsobu řízení systému hromadné obsluhy. Příliš velké množství obsluhových zařízení by vedlo nadměrným nákladům a naopak příliš malé množství zařízení zase k nespokojenosti zákazníků. A právě na aplikaci teorie hromadné obsluhy je zaměřena tato diplomová práce. Cílem je na základě údajů získaných od společnosti provozující sítě hypermarketů, supermarketů a obchodních domů, optimalizovat počet pokladen na prodejně a zefektivnit tak řízení systému hromadné obsluhy prodejny.cze
dc.format62 s.
dc.format62 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectNáhodacze
dc.subjectteorie hromadné obsluhycze
dc.subjectanalýzacze
dc.subjectQueueing Theoryeng
dc.subjectqueueing systemseng
dc.subjectrandom eventeng
dc.subjectanalysiseng
dc.titlePraktická aplikace modelů hromadné obsluhycze
dc.title.alternativeApplication of Queueing Theoryeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag41868
dc.description.abstract-translatedThe goal of this thesis was to understand Queueing Theory and use it for analysis of queueing system of hypermarket company PZV. Theoretical part is consists of basic iformations which is necessary to know for application of queueing theory. First chapter is about random variables, random event, random proces, stochastic and Poisson processes and Markov chains. Then was possible to describe queueing theory basic characteristics, parameters, analy-sis, classification and basic models. In the practical part was from the beginning analyze development of custo-mers going through cashier zone. On the base of analysis were customers divided into 4 groups. For these groups were counted characteristics and parameters, next was analyzed the system, but because data were too inaccurate, it was necessary to use different values for the groups and to count analysis for these values. The last step was to find number of cashiers to make system optimal. The result, it was 4 ca-shiers, was unfortunately not accurate. For better results it would be necessary to have more detail data.eng
dc.date.accepted2016-10-13
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineÚčetnictví a finanční řízení podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam