• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    UTZ produkce jako alternativa fairtrade

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (5.462Mb)
    Posudek vedoucího práce (122.3Kb)
    Posudek oponenta práce (14.51Kb)
    Průběh obhajoby práce (99.66Kb)
    Datum
    2016
    Autor
    Valentová, Věra
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Diplomová práce se zabývá certifikačním programem UTZ Certified, který představuje určitou alternativu systému fair trade. UTZ patří k celosvětově největším programům na podporu trvalé udržitelnosti především pro kávu, kakao a čaj. Práce je rozdělena do dvou základních částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku certifikace UTZ, vymezení základních pojmů, identifikaci komodit a podmínek jejich pěstování v rámci UTZ Certified. Pozornost je věnována rovněž obchodování v rámci fair trade a příslušným standardům Fairtrade a WFTO. Praktická část se zabývá úrovní a sortimentní skladbou současné nabídky UTZ produktů na trhu ve vybrané lokalitě a dále realizací spotřebitelského průzkumu zaměřeného na znalost a zájem o produkty UTZ a fair trade ze strany spotřebitelů. Výsledky získané v rámci šetření v maloobchodní síti ukazují, že nabídka UTZ produktů na trhu skutečně existuje a je záležitostí především zahraničních maloobchodních řetězců, jejichž UTZ nabídku často tvoří produkty vlastních privátních značek. Nejširší nabídka UTZ produktů byla zaznamenána v maloobchodním řetězci Lidl, Albert a Kaufland. V nabídce jednoznačně převládají cukrovinky a čokoláda s obsahem certifikovaného UTZ kakaa. Spotřebitelský průzkum byl realizován prostřednictvím online dotazníku a z výsledků vyplývá, že o certifikované produkty pocházející z odpovědné produkce fair trade a UTZ má zájem méně než polovina českých spotřebitelů. Značná část spotřebitelů má při nákupu problém s identifikací těchto produktů na trhu. Nejoblíbenějším fairtradovým produktem se stala káva, v případě UTZ je nejoblíbenější čokoláda. Spotřebitele vede k nákupu těchto produktů především záruka ekologické a sociální ohleduplnosti produkce, nebo také důvěra v lepší kvalitu a chuť.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/36530
    Kolekce
    • Ekonomická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV