• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Filozofická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Filozofická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Verbální a neverbální prostředky persvaze na českých a německých billboardech

    No Thumbnail [100%x80]
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (2.673Mb)
    Posudek vedoucího práce (680.1Kb)
    Posudek oponenta práce (666.6Kb)
    Průběh obhajoby práce (228.8Kb)
    Datum
    2017
    Autor
    Sochorová, Marie
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem diplomové práce je konfrontace verbálních a neverbálních prostředků persvaze na českých a německých billboardech. Práce porovnává zastoupení a frekvenci těchto prostředků na reklamách obou zemí. Úkolem práce je také zjistit, zda venkovní reklama může odrážet hodnoty a úroveň společnosti. Práce je rozdělena do tří kapitol. První se věnuje billboardu jako médiu venkovní reklamy. Tato část přináší přehled legislativních ustanovení jak v České republice, tak i v Německu. Zároveň se zabývá aktuálními kauzami z oblasti venkovní reklamy. Druhá kapitola obsahuje shrnutí dosavadních poznatků o pervazi a jejích prostředcích. Jsou zde také konfrontovány možnosti užití jazykových prostředků v českém a německém jazyce. Obsahem nejdůležitější a zároveň poslední kapitoly je analýza získaného materiálu, jenž se stal východiskem této práce. Materiálová databáze je tvořena 30 českými a 30 německými billboardy, jež byly vyfotografovány na území Jihočeského kraje a Dolního Bavorska. Cílem bylo vytvořit reprezentativní vzorek současné outdoorové reklamy obou zemí. Práce se zaměřuje nejdříve na prostředky verbální, jež jsou rozděleny dle jazykových rovin na prostředky fonetické, slovotvorné, syntaktické a lexikální. Z neverbálních složek billboardů je blíže zkoumána typografie, barva a obraz. Jelikož je reklama sdělení komplexní, zabývá se práce i interakcí obrazu a textu.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/36146
    Kolekce
    • Filozofická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    NoThumbnail