dc.contributor.advisor | Kaplický, Martin | |
dc.contributor.author | Kavka, Vojtěch | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T07:56:11Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T07:56:11Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-05-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/36003 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá teorií vyprávění ve filmovém díle společně se střihovou skladbou a jejich vzájemného vztahu. Konkrétně je práce založena na teorii narace od Davida Bordwella. Ve spojitosti s touto teorií jsou popsány možnosti střihu, které jsou posléze využity pro zkoumání způsobu uvedení postav a jejich funkce v celkové struktuře filmového díla. V poslední části práce jsou tedy na základě dřívějších rozborů analyzovány zvolené postavy z vybraného dvojdílného filmu od režiséra Quentina Tarantina, jehož styl vyprávění a způsob tvorby je také ozřejměn na základě této analýzy. | cze |
dc.format | 57 | |
dc.format | 57 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | vyprávění | cze |
dc.subject | fabule | cze |
dc.subject | syžet | cze |
dc.subject | retardace | cze |
dc.subject | redundance | cze |
dc.subject | střih | cze |
dc.subject | narration | eng |
dc.subject | fabula | eng |
dc.subject | syuzhet | eng |
dc.subject | retardation | eng |
dc.subject | redundation | eng |
dc.subject | editing | eng |
dc.title | Filmový střih a teorie vyprávění | cze |
dc.title.alternative | Film Editing and Narratology | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 48133 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor work deals with theory of narration in the film art, cut composition and their interrelationship. Concretely, this work is based on David Bordwell´s narration theory. Film cut possibilities are explained in conjuction with this theory. These possibilities are used for method exploration of characters introducing and their function in the whole film structure. The last part of this work is based on previous parsing of chosen characters from selected two-part film by director Quentin Tarantino whose narration style and the way of formation are described by this analysis. | eng |
dc.date.accepted | 2017-06-13 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Estetika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Dadejík, Ondřej | |