dc.contributor.advisor | Lohrová, Helena | |
dc.contributor.author | Dacheva, Elena | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T07:54:14Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T07:54:14Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-07-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/35889 | |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce je prozkoumat motivační systém osvojování druhého jazyka u českých a polských studentů studujících anglický jazyk a literaturu na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích a na Jagellonské univerzitě v Krakově. Výzkum byl inspirován dvěma předchozími studiemi. Zaprvé to je Dornyeiho maďarská studie, která se zaměřuje na přístup k jazyku a motivaci ke studiu jazyka a jejíž výsledky vedly autora k vytvoření teorie "L2 Motivational Self System". Dále komparativní studie realizovaná v Japonsku, Číně a Iránu vedená Taguchi a kol., kteří zjišťovali, zda je Dornyeiho teorie aplikovatelná i v jiných zemích. Cílem této práce je poskytnout čtenáři přehled problematiky motivace z hlediska psychologie a především z hlediska psychologvistiky, kde motivace hraje významnou roli při osovojování druhého jazyka. Můj výzkum má za cíl ověřit Dornyeiho teorii "L2 Motivational Self System" v České Republice a Polsku, kde podobný výzkum zatím nebyl proveden. V první kapitole seznamuji čtenáře s obecným významem motivace, se základními teoriemi motivace a jejich vývojem. Druhá kapitola se zabývá významem a funkcí motivace při osvojování druhého jazyka. Ve třetí kapitole představuji výsledky dvou zahraničních studií z Maďarska a Asie. Čtvrtá, závěrečná, kapitola je věnována mému vlastnímu dotazníkovému výzkumu v České republice a Polsku. | cze |
dc.format | 56 s. (112 958 znaků) | |
dc.format | 56 s. (112 958 znaků) | |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | motivace | cze |
dc.subject | druhý jazyk | cze |
dc.subject | motivační dimenze | cze |
dc.subject | L2 Motivational Self System | cze |
dc.subject | čeští a polští studenti angličtiny | cze |
dc.subject | korelační analýza | cze |
dc.subject | dotazník | cze |
dc.subject | motivation | eng |
dc.subject | Second Language (L2) | eng |
dc.subject | motivational dimensions | eng |
dc.subject | L2 Motivational Self System | eng |
dc.subject | Czech and Polish university learners of English | eng |
dc.subject | correlational analysis | eng |
dc.subject | survey | eng |
dc.title | Uncovering the L2 motivational system: a pilot study of Czech and Polish students | cze |
dc.title.alternative | Uncovering the L2 motivational system: a pilot study of Czech and Polish students | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 43842 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis seeks to discover the L2 motivational system among Czech and Polish students, more precisely among students studying English language and literature at the University of South Bohemia in the Czech Republic and at the Jagiellonian University in Poland. The research undertaken was inspired by two studies. Firstly, Dornyei's study conducted in Hungary, where the main focus of the research were language attitudes and language learning motivation. Its results led Dornyei to outline a new approach which conceptualized second language (L2) learning motivation, called the 'L2 Motivational Self System'. Secondly, Taguchi et al.'s 'Comparative study in Japan, China and Iran', who undertook their study to examine if Dornyei's new System was country-specific. The aim of the thesis is to provide the reader with a meaningful insight into the topic of 'motivation' both as part of psychology and its transition to psycholinguistics, where motivation is represented as an important influencer of the learner's language acquisition. My research was undertaken in order to examine Dornyei's 'L2 Motivational Self System' in the Czech Republic and Poland. To my knowledge, such a focus has never been adopted in these countries before. In Chapter One, I inform the reader about the general meaning of 'motivation' and evolution of motivation theories through time. Chapter Two discusses the meaning of motivation and its functions in Second Language Acquisition (SLA). Chapter Three addresses the findings of two foreign studies carried out in Asia and Hungary. Finally, Chapter Four is dedicated to my own comparative research between the two universities in the Czech Republic and Poland. | eng |
dc.date.accepted | 2016-09-06 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Anglický jazyk a literatura - Španělský jazyk a literatura | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Filologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kos, Petr | |