dc.contributor.advisor | Látal, Hynek | |
dc.contributor.author | Hořejšová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T07:53:26Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T07:53:26Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-05-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/35791 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá deskovým obrazem Ukřižování ze Skalice z období první poloviny 15. století. První část textu se věnuje dosavadnímu bádání, stavu dochování desky a ikonografii. V dalších kapitolách jsou popsány návaznosti skalické desky na českou tradici deskového malířství a vysvětleny vazby na vídeňskou deskovou malbu první poloviny 15. století, která byla spojená například s Hansem von Tübingenem, s Mistrem Fridrichova oltáře nebo s Mistrem Albrechtova oltáře. Následující část práce srovnává Ukřižování ze Skalice s dalšími českými deskovými obrazy s motivem Ukřižování. Poslední kapitoly se pak věnují otázce objednavatele, původu a funkce Skalického Ukřižování. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | umění 15. století; desková malba; Ukřižování Krista; Hans von Tübingen; Ukřižování ze Skalice | cze |
dc.subject | art of th15th century; panel painting; The Crucifixion of Christ; Hans von Tübingen; The Crucifixion from Skalice | eng |
dc.title | Ukřižování ze Skalice - slohové souvislosti a otázka provenie | cze |
dc.title.alternative | Crucifixion from Skalice - stylistic relationships and the problem of provenance | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 34911 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor's work deals with the plaque painting, The Crucifixion from Skalice, from the period of the first half of the 15th century. The first part of the text is dedicated to the hitherto research, the condition of the plaque, and the iconography. In other chapters the links of plaques from Skalice to the Czech tradition of plaque painting are described. Also, the links to Viennese plaque painting, for example to Hans von Tübingenem, to the Master of the Fridrich altar or the Master of the Albrecht altar, from the first half of the 15th century are explained. The subsequent part of the work compares The Crucifixion from Skalice with other Czech plaque paintings with the motif "Crucifixion". The last chapter is, then, devoted to the question of the client, the origin and the function of the Skalice Crucifixion. | eng |
dc.date.accepted | 2016-06-16 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Dějiny umění | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Šroněk, Michal | |