• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zemědělská fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zemědělská fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Porovnání automobilového a traktorového zemědělského dopravního systému s výměnnými nástavbami v podniku zemědělské prvovýroby

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (3.317Mb)
    Posudek vedoucího práce (428.4Kb)
    Posudek oponenta práce (382.8Kb)
    Průběh obhajoby práce (26.32Kb)
    Datum
    2016
    Autor
    Hrach, Milan
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Tato diplomová práce se zabývá porovnáním automobilového a traktorového dopravního systému s výměnnými nástavbami a jejich využití v podniku zemědělské prvovýroby z hlediska technických parametrů, rozboru využití jednotlivých nástaveb, rozboru investičních a provozních nákladů a porovnáním obou systémů na základě zjištěných parametrů. Porovnáván byl nákladní automobil Tatra Phoenix 158 s nástavbami pro převoz sypkých a objemných materiálů, rozmetadla chlévské mrvy a nástavby určené pro přepravu těžkých materiálů s traktorovým dopravním systémem John Deere 8320 a tandemového návěsu Fliegl s kejdovací a vyhrnovací nástavbou ASW 268 v Zemědělském družstvu Čížová. Při výkonnostním porovnání obou systémů při odvozu senáže bylo dosaženo nejvyšší hmotnostní výkonnosti u traktorového dopravního systému a to 14,39 t.h-1, což je v porovnání s automobilovým systémem o 5,94 t.h-1 méně. Naopak při porovnání spotřeby pohonných hmot na ujetou vzdálenost, přepravenou hmotnost a cyklus byla zaznamenána nejnižší spotřeba u nákladního automobilu Tatra. Ekonomické porovnání ukázalo, že nákladní automobil Tatra Phoenix 158 má nižší náklady na ujetou vzdálenost, přepravené množství nákladu a na tunokilometr oproti traktorovému dopravnímu systému. Náklady na ujetou vzdálenost činí 90,24 Kč.km-1, což je v porovnání s traktorovým systémem o 100 Kč.km-1 nižší. Hodnota nákladů na přepravené množství nákladu se u nákladního automobilu pohybuje na 92,10 Kč.t-1. Ve srovnání s traktorovým systémem je tato hodnota nižší o 24,83 Kč.t-1. Nejnižší rozdíl nákladů byl zaznamenám při hodnocení nákladů na tunokilometr, kde nákladní automobil Tatra dosáhl nákladů 9,42 Kč.tkm-1, což je ve srovnání s traktorovým dopravním systémem nižší o 3,28 Kč.tkm-1.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/35316
    Kolekce
    • Zemědělská fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV