dc.contributor.advisor | Nováková, Dita | |
dc.contributor.author | Candrová, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T14:00:27Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T14:00:27Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-08-18 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/35018 | |
dc.description.abstract | Ošetřovatelská péče na začátku 21. století prošla a neustále prochází významnými změnami. Tyto změny souvisí se vstupem České republiky do Evropské unie, kdy dochází k transformaci zdravotnictví a zvyšují se nároky na profesionální přípravu všeobecných sester. Kvůli nezastupitelnému místu všeobecných sester ve zdravotnickém systému, je nezbytné jim vytvořit takové podmínky pro vzdělání, kterými budou naplňovat všechny požadavky profesní přípravy. Porozuměním postojů studentů v této oblasti může napomoci v plánování praktické výuky a může rovněž odhalit jak silné tak i slabé stránky odborné praktické výuky na vybraných odděleních. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jakým způsobem vnímají studenti oboru Všeobecná sestra odbornou praktickou výuku na vybraných odděleních, a které kategorie ve svých esejích nejčastěji uvádějí. V návaznosti na stanovené cíle byla stanovena hypotéza a tři výzkumné otázky. Pro empirickou část diplomové práce byla využita výzkumná metoda obsahová analýza dat, ve které byl uplatněn kvantitativní a kvalitativní přístup. V rámci kvantitativní obsahové analýzy dat byla zvolena technika frekvenční analýzy a pro dosažení hlubšího významu obsahové struktury textu byla zvolena kvalitativní obsahová analýza dat, kde byla využita technika valenční analýzy. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že odbornou praktickou výuku významným způsobem ovlivňuje ošetřovatelský personál, možnost naučit se odborné výkony, přínos odborné praktické výuky, sestra mentorka, pacienti/klienti, komunikace na pracovišti, možnost práce s dokumentací a účast na vizitách a počet studentů na praxi. Další faktory, které ovlivňují odbornou praktickou výuku studentů, jsou obavy a strach, stres a psychická náročnost práce všeobecné sestry, dodržování zásad bariérové ošetřovatelské péče, supervize a syndrom vyhoření. Diplomová práce může napomoci ke zkvalitnění a plánování praktické výuky v bakalářském studijním oboru Všeobecná sestra a jako cenná zpětná vazba studentům. Dále může být využita jako podklad pro zpracování odborného článku a pro potřeby dalších výzkumných šetření. | cze |
dc.format | 131 s. | |
dc.format | 131 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | student | cze |
dc.subject | všeobecná sestra | cze |
dc.subject | odborná praktická výuka | cze |
dc.subject | vysoká škola | cze |
dc.subject | vzdělávání sester | cze |
dc.subject | nursing student | eng |
dc.subject | nurse | eng |
dc.subject | professional practical training | eng |
dc.subject | college | eng |
dc.subject | nursing education | eng |
dc.title | Pohled studentů oboru Všeobecná sestra na praktickou výuku na vybraných odděleních. | cze |
dc.title.alternative | View of the students majoring in Nurse on practical training in selected wards. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 51059 | |
dc.description.abstract-translated | At the beginning of the 21st century has the nurssing care been undergoing and constantly is undergoing some significant changes. These changes are related to the admission of the Czech Republic into the European Union, where healthcare is transformed and demands for professional training of nurses are increasing. Because of the indispensable position of general nurses in the health care system, it is essential that to create conditions for education to meet all the training requirements. Understanding students' stance in this area can help to plan practical lessons and can also reveal both the strengths and weaknesses of practical training in selected departments. The aim of the diploma thesis was to find out how students of the general nurse field perceive professional practical training in selected departments and which categories they most often mention in their essays. Following the set of objectives, the hypothesis and three research questions were established. For the empirical part of the diploma thesis was used the research method of content analysis of data in which a quantitative and qualitative approach was applied. In terms of quantitative data analysis, the technique of frequency analysis was chosen and, in order to achieve a deeper meaning of the content structure of the text, a qualitative content analysis of the data was used where the valency analysis technique was used. The results of the research show that the practical training significantly influences the nursing staff, the possibility to learn professional skills, the contribution of practical practical training, mentor nurse, patients / clients, communication at the workplace, the possibility of working with documentation and attendance at the visit and the number of students Practice. Other factors that affect student practical training are apprehensions and fear, stress and psychological difficulty of general nurse work, adherence to the principles of barrier nursing care, supervision, and burnout. The diploma thesis can help to improve the quality and planning of practical education in the bachelor study field general nurse and as a valuable feedback for the students. It can also be used as a basis for the elaboration of a specialized article and for further research. | eng |
dc.date.accepted | 2017-09-20 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Ošetřovatelství ve vybraných klinických oborech - modul vnitřní lékařství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Ošetřovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Chloubová, Ivana | |