Zlepšení informovanosti poskytovatelů sociálních služeb o doporučených způsobech chování při vzniku mimořádné události
Abstrakt
Cílem práce bylo "Posoudit současný stav informovanosti personálu poskytovatelů sociálních služeb na úseku problematiky mimořádných událostí, posoudit efektivnost realizovaného výukového programu." Na základě stanoveného cíle následně ověřit 2 stanovené hypotézy. Hypotézu č. 1 "Informovanost personálu poskytovatelů sociálních služeb o doporučených způsobech chování při mimořádných událostech nedosahuje 80% úspěšnosti správných odpovědí", a Hypotézu č. 2: "Vzdělávání personálu poskytovatelů sociálních služeb vede ke zlepšení současného stavu chování při mimořádných událostech". Za účelem testování Hypotézy č. 1 bylo vytvořeno dotazníkové šetření, které jsem prováděl u 4 poskytovatelů sociálních služeb, které splňovali daná kritéria: poskytovatel sociálních služeb musel poskytovat formu pobytovou, museli zde žít osoby se zdravotním postižením a lokace poskytovatele byla na území Jihočeského kraje. Výsledky jsem vyhodnocoval pomocí grafů v programu Microsoft Excel Word 2007. Pro posouzení Hypotézy č. 2 jsem vytvořil výukový program formou e-learningu, který obsahoval 5 tematických okruhů: ochranu obyvatelstva, požár, povodeň, chemické látky a radioaktivní látky. S tímto výukovým programem jsem personál u poskytovatelů sociálních služeb seznámil a následně potom prováděl druhé kolo dotazníkového šetření. Ve výsledcích mé práce jsem posuzoval efektivnost realizovaného výukového programu, tedy jakou personál prokázal informovanost o doporučených způsobech chování při vzniku mimořádné události před realizovaným výukovým programem a po.
Výukový program přinesl personálu u poskytovatelů sociálních služeb cenné informace. Kdy došlo u druhého kola dotazníkové šetření po realizovaném výukovém programu k výraznému zlepšení. U některých otázek jsem nezaznamenal zlepšení, ale podle mého názoru je to z důvodu příliš odborného nebo tematického okruhu otázek.