dc.contributor.advisor | Marková, Aneta | |
dc.contributor.author | Pánková, Sabina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T13:58:07Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T13:58:07Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34911 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem bakalářské práce na téma "Příprava dítěte s poruchou autistického spektra na individuální integraci na základní škole", bylo zjistit způsob přípravy dětí s poruchou autistického spektra na individuální integraci v mateřských školách hlavního vzdělávacího proudu.
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje celkem čtyři kapitoly. První kapitola se věnuje vymezení pojmu poruchy autistického spektra, dále jeho charakteristikou a klasifikací jednotlivých poruch. Druhá a třetí kapitola se zaměřuje na možnosti integrace a její problematiku u dětí s poruchou autistického spektra v České Republice. Poslední kapitola teoretické části popisuje speciálně pedagogické postupy, které se uplatňují při vzdělávání u dětí s poruchou autistického spektra.
Praktická část vymezuje stanové cíle práce a výzkumné otázky. V jejích podkapitolách je stanovený postup, který byl zvolen k dosažení cílů. Ke sběru dat byla použita metoda pozorování a polostrukturovaného rozhovoru. Samotné výzkumné šetření obsahuje tři případové studie vybraných dětí, které byly vybrány podle stanoveného kritéria.
Případové studie prokázaly, že vybrané mateřské školy k přípravě přistupují zodpovědně a snaží se o to, aby nástup do základní školy byl pro dítě co nejjednodušší. Dále z výzkumu vyplývá, že vybrané mateřské školy poskytují veškeré prostředky k tomu, aby docházení do zařízení bylo pro děti co nejefektivnější a přispívalo k jejich celkovému rozvoji. | cze |
dc.format | 55 s. (98 952 znaků) | |
dc.format | 55 s. (98 952 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | poruchy autistického spektra | cze |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | speciálně pedagogické postupy | cze |
dc.subject | autism spectrum disorder | eng |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | special pedagogical approaches | eng |
dc.title | Příprava dítěte s poruchou autistického spektra na individuální integraci na základní škole | cze |
dc.title.alternative | The Preparation of a Child with Autism Spectrum Disorder on Individual Integration at the Elementary School | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 51604 | |
dc.description.abstract-translated | The main aim of this bachelor's dissertation on the topic "The preparation of a child with autism spectrum disorder on individual integration at the elementary school" was to discover a way to prepare a child with autism spectrum disorder for individual integration into the main educational channel while they are in kindergarten.
The dissertation is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part contains a total of four chapters. The first chapter is dedicated to demarcating the concept of the disorder of the autism spectrum, then to its characteristics and the classification of individual disorders. The second and third chapters focus on the possibilities of integration and its problems for children with autism spectrum disorder in the Czech Republic. The final chapter in the theoretical part describes special pedagogical approaches that find their place in the teaching of children with autism spectrum disorder.
The practical part defines the stated aim of the work and research questions. In its sub-chapters the approach which was selected to reach the goal is laid out. In order to collect the data, a method was chosen which involved observation and semi-structural interviews. The research investigation itself contains three case studies of selected children who were chosen according to the criteria prescribed.
The case studies proved that the kindergartens selected for preparation approached their task responsibly and made efforts to ensure that entrance into primary education is, for the child, as simple as possible. From the research it also arises that the kindergartens selected provide all the resources necessary so that attendance at the establishment is as effective as possible for the children and contributes to their overall development. | eng |
dc.date.accepted | 2017-06-20 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Břízová, Bohdana | |