dc.contributor.advisor | Marková, Aneta | |
dc.contributor.author | Tichá, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T13:58:05Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T13:58:05Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34910 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je identifikovat problematické oblasti pracovních kompetencí u dospívajících s Aspergerovým syndromem a navrhnout metodu, která by jim pomohla vybrané pracovní kompetence nacvičit. Za účelem dosažení cíle byl proveden kvalitativní výzkum, design případová studie. V první fázi byl zvolen výzkumný problém, cíl a výzkumné otázky. V následném kroku byl vybrán výzkumný případ, kterým se stala dospívající dívka s Aspergerovým syndromem. Dále byly určeny metody sběru dat - polostrukturovaný rozhovor s dospívající dívkou, jejím zákonným zástupcem a třídní učitelkou, pozorování dívky ve školním prostředí a analýza vzdělávacích dokumentů (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání apod.). Pomocí těchto metod byly identifikovány problémy, které se vyskytují při plnění pracovních kompetencí dospívající dívkou. V závěru práce je navržena vizualizovaná a strukturovaná metoda, kterou by se pracovní kompetence daly u dívky s Aspergerovým syndromem úspěšně nacvičit. | cze |
dc.format | 95 s. | |
dc.format | 95 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | poruchy autistického spektra | cze |
dc.subject | Aspergerův syndrom | cze |
dc.subject | pracovní kompetence | cze |
dc.subject | případová studie | cze |
dc.subject | autism spectrum disorders | eng |
dc.subject | Asperger syndrome | eng |
dc.subject | working competencies | eng |
dc.subject | case study | eng |
dc.title | Rozvoj pracovních kompetencí u jedinců s poruchou autistického spektra | cze |
dc.title.alternative | Development of working competencies at individuals with autistic spectrum disorder | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 51601 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of the bachelor´s thesis is to identify problematic areas of working competencies at adolescents with Asperger syndrome and to suggest a method which would help them train the chosen working competencies. For a purpose of achieving the aim, a qualitative research was performed, a design of a case study. In the first phase a research problem, the aim and research questions were chosen. In the next phase, a research case, which was an adolescent girl with Asperger syndrome, was chosen. After that, methods of data collection were established semi structured interview with the adolescent girl, her the legal representative and class teacher, observation of the girl, in a school environment and analysis of educational documents (Framework educational program for elementary education, etc.). By using these methods, problems which occured during the fulfillment of working competencies with the adolescent girl were identified. In the end of the bachelor´s thesis a visualized and structured method, which would help the adolescent girl with Asperger syndrome train the working competencies successfully, was suggested. | eng |
dc.date.accepted | 2017-06-20 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Šesták, Jan | |