• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Využití montessori pomůcek pro rozvoj jazykových kompetencí u dětí se zdravotním pojištěním.

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.788Mb)
    Posudek vedoucího práce (720.0Kb)
    Posudek oponenta práce (542.5Kb)
    Průběh obhajoby práce (779.2Kb)
    Datum
    2017
    Autor
    Škopková, Radka
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem této bakalářské práce je na podkladě teoretických východisek vytvořit didaktickou pomůcku dle principů Marie Montessori, která by podpořila rozvoj jazykových kompetencí u dětí s vývojovou dysfázií. Analýzou sesbíraných dat zjistit, na jakou oblast rozvoje jazykových kompetencí by měla být pomůcka zaměřena. Novou pomůcku vytvořit tak, aby splňovala základní požadavky Montessori pedagogiky a následně ukázat dětem, a později i rodičům, jak se vytvořenou pomůckou pracuje. K dosažení stanovených cílů je zvoleno kvalitativního šetření. Výsledkem mé práce jsou nově vytvořené pomůcky zaměřené na nácvik pojmů velikostí (velký menší nejmenší, malý větší největší), barev, předložkových vazeb (nad, pod, v, vedle, mezi) a procvičování sluchového rozlišování. S pomůckami je vhodné pracovat v určeném pořadí, tedy nejprve procvičovat přídavná jména a poté předložky, abychom mohli tvořit krátké a srozumitelné věty. Všechny tyto pomůcky jsou motoricky aktivní a byly vytvořeny ve třech provedeních. Chlapci pracovali s pomůckami systematicky, dokázali si je správně připravit, soustředěně pracovat a práci dokončit. Jejich výkon byl ovlivněn opakováním činnosti, koncentrací se na práci, atraktivitou jednotlivých pomůcek, ale i únavou a okolním děním v centru. Na základě šetření bylo zjištěno, že jazykové kompetence u dětí s vývojovou dysfázií lze rozvíjet i pomocí Montessori pomůcek.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34907
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV